Nieuw project

Ik was al lid geworden van de stoffenclub van Quilterspalet om deze quilt te maken, maar was nog niet opgestart. De pie & tart quilt van Sue Daley is een echte quilt vol met scraps.

2010 22 aug_1180 Deze  maand heb ik de achtergrondstoffen en het beginnerspakket erbij besteld. Heb hier geen spijt van. Bij het pakket zitten sjablonen van plexiglas waar je gewoon met je rolmes lang kunt gaan om je stof te snijden. Super. Verder worden de circels gemaakt door middel van Engels Paperpiecing. En dat is toch leuk om te doen.

2010 22 aug_1179 Ik heb gisteravond twee cirkels gemaakt, niet zo heel netjes, want ik moet eerst nog even ontdekken wat het prettigste werkt. Nu moet ik ze op de achtergrondstof appliceren. De blokjes worden 7,5 inch. En ik heb weer fantastisch hulp gehad bij het snijden van de stof (dus niet).2010 21 aug_1182 Eerst kwam Bobby er liggen en later kwam Belle er ook nog.

2010 21 aug_1184  

En vanochtend had ik mijn schootkussen op mijn benen liggen om de rondjes op de achtergrond te spelden, gaat Myra erboven op liggen (helaas pakte Belle of Bobby niet even het fototoestel om een foto te maken).

Dit is echt een quilt waarbij je niet na hoeft te denken. Heerlijk in deze hectische periode.

8 thoughts on “Nieuw project

Geef een reactie

