Sail in

Voor vandaag had ik een vrije dag ingepland. Qua werk niet echt mogelijk, maar Sail is maar eens in de vijf jaar. Maar toen werd ik uitgenodigd om met het werk naar Sail te kijken. Dus heb ik vanochtend gewoon gewerkt. Ik heb wel dinsdag en woensdag avond de hele avond zitten werken, zodat ik ook echt vanmiddag naar Sail kon. Om 12.00 uur met z'n allen lunchen, super perfect verzorgde broodjes en om 13.00 uur gingen we naar het water (we kijken op het water, dus het is maar 5 minuten lopen).  Er waren twee partytenten opgezet, een ging de lucht in door de wind. Voor de catering was super gezorgd.

Halverwege gingen steeds meer mensen weg. Ze hadden nu wel genoeg boten voor bij zien komen, boten, het zijn Tallships, en wat voor. Op het laatst stond ik in mijn eentje. Maar ik heb ook wel echt alle schepen binnen zien komen. Wat een gezellige drukte op het water.

Hierbij een impressie. De foto's waren moeilijk te maken doordat ik niet op het schermpje van mijn fototoestel kon kijken (schittering van het water en de zon).

Dewarucci-1 Zie je al die mannen in de mast klimmen? (wel even op de foto klikken zodat deze groter wordt). Dit is de Dewarucci uit Indonesixc3xab. Had ik nu maar wel mijn spiegelreflex camera meegenomen.

Clipper-1 En hier rechts is de Clipper Stad Amsterdam (die kwam als eerste binnen). Zie je Prins Willem Alexander er op staan? Ja, geef dan even aan waar hij staat, want ik zag hem niet.

Amerigo Vespucci-1 En hier links de Amerigo Verspucci uit Italixc3xab. Pracht schip.

Mir-1 En hier rechts is de Mir een pracht schip uit Rusland.

En op dit schip heb ik best lang moeten wachten…

Kruzenshtern-1 De Kruzenshtern  ook uit Rusland. We moesten echt lang wachten op de tweede groep schepen.  Maar het was schitterend weer aan het water, veel wind, maar dat hoort er juist bij.

Ik heb heel lang moeten staan, tja en dat moet ik nu incasseren, maar het is het meer dan waard. Ga nu de hele avond op de bank zitten, pootjes omhoog en heerlijk met een stitcherie in mijn handen.

5 thoughts on “Sail in

  1. Ik kan begrijpen dat je het genoten. Zelfs op TV was het al een mooi gezicht. In het echt moet het dan wel heel mooi geweest zijn. Nu maar weer een beetje bijkomen.

  2. Supermooi die foto’s. Met die prachtige Hollandse luchten. Ik vind die schepen fantastisch. Ze brengen zo’n heel aparte sfeer naar boven. Bedankt voor je foto’s!

Geef een reactie

