Dolly Quilt 2 update

2010 01 aug_1012 Gisteren was het prachtig weer voor de naaimachine.

Ik zat eerst erg te puzzelen hoe ik die blokjes aan elkaar moet krijgen. En de kruispuntjes zijn zeker niet perfect. Ik heb het al tig keer uitgehaald, nu ga ik dat perfectionisme een beetje loslaten. De meeste blokjes vormen nu wel een geheel. Alleen het blok dat rechts uitsteekt zijn nog allemaal lossen blokjes.

Is dit nu mijn ding? Daar ben ik nog niet over uit.

Nog even over de e-reader daar ik er een paar vragen over heb gekregen. Behalve dat ik hem super handig vind is het ook een leuk hebbedingetje. De bladzijden zijn even groot net als in een gewoon boek, behalve als je de letter groter zet, dan staat het niet allemaal op een bladzijde. Het staat er ook bij op welke bladzijde je bezig bent. Het doorbladeren gaat super snel, door middel van een druk op de knop, terwijl je met een boek eerst de bladzijde moet oppakken en dan om moet slaan. Je kunt in de pocket edition ongeveer 350 boeken omslaan. Verder heb je gewoon licht nodig net als met een boek,  je kijkt niet in een scherm (dus niet slecht voor je ogen) en ook al houd je hem schuin dan kun je het nog lezen. Er is maar een nadeel, hij is nog behoorlijk prijzig. En de e-boeken zijn niet veel goedkoper dan gewone boeken.

Ik wens jullie een fijne zondag. Ik ga nog even op mijn balkon zitten handwerken, het is er goed weer voor, een heel verschil met gisteren.

9 thoughts on “Dolly Quilt 2 update

  1. Dankjewel voor de uitleg over de e-reader. Het wordt toch wel verleidelijk om er een aan te schaffen. Al staan die boeken in een mooie boekenkast natuurlijk ook geweldig mooi. Twijfel, twijfel.
    Je dollyquilt ziet er prachtig uit, mooie combinatie van stoffen. Maar wat een gefriemel met die kleine stukjes.

  2. Wat een gepuzzel hxc3xa8 met al die blokjes. Maar je komt er wel uit en het wordt leuk.
    Lijkt me toch heel apart, die e-reader. Ik denk dat ik er erg aan zou moeten wennen, het idee dat je niet een echt boek in handen hebt. Maar het lijkt me toch wel erg handig hoor. En wat kan je er veel in opslaan, een hele bibliotheek.

  3. Het wordt erg leuk. En ja ik ben ook nog even bij Birdblocks in de winkel geweest erg leuk om daar eens te kijken ze heeft ook ontzettend veel en het lijkt me erg gedzellig als je daar op een club zit of les krijgt.

  4. Hoop dat je gisteren heerlijk de hele dag op je balkonnetje hebt kunnen genieten van de zon.
    Heb ook heerlijk lui, zitten borduren op mijn leg stoel, Nu hoost het van de regen grrrr
    Leuk zal dat quilt worden, mooi zo die kleuren.
    Groetjes Joke

  5. Vooral bij deze kleine stukjes is het precies werken, 1 mm per blokje is al gauw een halve centimeter. Spreek uit heel veel ervaring. Maar ik leer het wel hoor, en jij bent zo precies dus ik twijfel er niet over dat het bij jou helemaal goed komt. Succes.

Geef een reactie

