Rokjesdag

E-reader pocket Ik ben voor het eerst echt aan het lezen op mijn E-reader pocket. Voornamelijk in bed kan ik geen boeken meer lezen, door problemen met mijn schouder en arm kan ik geen boek meer vast houden. En ik moet zeggen dat het met de E-reader perfect gaat. Mooi kleurtje he? Je kunt ook de letters groter zetten, dus je hoeft in bed geen leesbril op te zetten. Dat heb ik ook nog niet nodig, maar als je moe bent is het wel handig.

Rokjesdag En dit is het boek dat ik aan het lezen ben: "Rokjesdag" van Martin Bril. Allemaal korte verhaaltjes. Heerlijk om mee te beginnen in zo'n E-reader en je blijft lezen.

Je kunt van dit boek ook weemoedig worden. Hij heeft het over korte rokjes en dat de vrouwen dan zo heerlijk de wind langs hun benen voelen gaan. Dat zal ik niet meer voelen door die stomme steunkous. Alsof ik korte rokjes draag, dat draag ik al jaren niet meer, dat past niet zo bij mijn volslanke postuur.

Die kous is hard en stug. Zeker met die warmte is het een verschrikking. Daar komt nog bij dat mijn huid nog super gexc3xafrriteerd is. Bovendien zit er een heel oerwoud van haren op. Ik heb mij ooit in mijn tienertijd op mijn benen onthaard (stond wel interessant, terwijl ik het niet nodig had) en ik kreeg er donkere haren voor terug. Die trokken vanzelf weer weg en ik heb mij nooit meer onthaard op mijn benen. Je zag de haren echt nooit. Maar door de dystrofie en de ontsteking is de haargroei extreem geworden. En ontharen terwijl de huid nog zo broos is, is dus absoluut geen optie. Maar die haren gaan wel in het breisel van de kous zitten grrrr.

Maar of die kous ooit went? Ik betwijfel het. Misschien moet ik er gewoon doorheen, de tijd zal het leren.

Het lijkt buiten wel herfst. Komt mooi uit, dan kan ik aan de naaimachine en misschien lukt het om de top van de tweede Dolly Quilt in elkaar te zetten.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend.

Liefs Elly

7 thoughts on “Rokjesdag

  1. Fijn dat je in ieder geval zo weer kunt lezne. Ja en bij de steunkeus zal je je gewwon moeten neerleggen, hoe vervelend ook. Hopen dat het iedere dag een beetje beter gaat.

  2. Leest dat nou echt zo gemakkelijk? Moet je niet heel veel ‘doorbladeren’ of krijg je net zo veel op een scherm als bij een normaal boek? Je hoort het, ik kan met niet echt een voorstelling maken dat het prettig leest.
    Maar voor jou lijkt het wel een uitkomst. Fijn dat je toch weer kunt genieten van een lekker boek.

  3. Hoihoi, ik heb sinds kort een daisy speler zodat ik lekker kan luisteren. afgelopen week de boeken van Jennifer Chiaverini ontvangen en het is werkelijk een genot!
    Veel sterkte met de kousen!

  4. ik kan ook niet lezen in bed, het ligt voor geen meter!
    maar een e-book?? ik ben een boekenfreak en dan krijg ik niets meer in mijn kast: ook wel goed want hij is overvol.
    toch vind ik het nog een moeilijke keuze!!!

  5. Zo’n e reader lijkt me wel handig maar ik ben ook net als velen anderen zo gek op het gewone boek. Die in mijn kast zetten en lekker snuffelen welke zal ik nu eens lezen maar ik vind de e reader ook een uitkomst vooral zoals ik hem bij jouw zie. De steunkousen ja ze zijn niet geweldig, mijn mams had ze ook en had er een heel droge huid van, insmeren met ginseng creme deed ze dat maar ik weet niet of dit bij jouwe ook kan ivm je ontsteking,. Ik hoop maar voor je dat je er snel vanaf bent.

  6. balen zeg, van die beenharen in combinatie met steunkous, weet de dermatoloog geen raad met die huid aldaar? En de e-reader, wat een uitvinding he. DH had 4 dikke pillen mee op vakantie (en niets gelezen) en wij maar sjouwen.

Geef een reactie

