Zaanse Schans

Zaanse Schans-3 Ik ben vandaag met Anita naar de Zaanse Schans geweest. Het was reuze gezellig en we hadden er het perfecte weer voor. We hebben daar heerlijk gewandeld en op een terras gezeten. Ook zijn we naar het verkadepaviljoen geweest.

Zaanse Schans-1 In een van de huisjes hingen prachtige klompen, oud, maar ook super modern. Zaanse Schans-2 Kijk wat een leuke klomp Anita aan heeft.Zaanse Schans-4

Op deze Singermachine werden zakken voor meel etc. gestopt.

En dit vond ik ook wel leuk. Dit is een onderdeel van de chocolade machine. Dit gedeelte heet de Jacobsladder. Een heel bekend iets in het quilterswereldje.Jacobs ladder-1  

Anita, ik vond het een hele leuke dag en dit gaan we zeker een keer herhalen.

Ook vanochtend twijfelde ik weer of ik wel zou gaan (dat was namelijk dinsdag ook). Het punt is dat ik al de hele week in de avond, nacht en ochtend koorts heb. Met veel paracetamol en ibuprofen kom ik de dag wel weer door. Het is voor mij heel normaal dat ik in mijn vakantie ziek word. Dat heb ik mijn leven lang al. Waar het nu vandaan komt? Het kan nog steeds de ontsteking van mijn been zijn. Het is maar goed dat ik heb doorgezet, want anders had ik een hele leuke dag gemist.

10 thoughts on “Zaanse Schans

  1. Ja en dat zou toch heel erg jammer zijn geweest! Leuk daar zeg, komt hier op het uitjeslijstje te staan! Mooie dag vandaag, minder warm, kun je hopelijk nog een steekje doen! Liefs, Danixc3xablle

  2. ziet er leuk uit hoor! Heb je je Home Spun al uit. Een aanrader??? Ik ben heel benieuwd wat er voor kerstdingen in staan… zal volgende week ook eens kijken als in zwijndrecht ben. Goed weekend!

  3. Geweldig dat jullie zo’n leuke dag gehad hebben en waar al die pillen al niet goed voor zijn. Maar goed dat je toch lekker hebt kunnen genieten.
    Fijn weekend. Groetjes, Erna

  4. leuk is het daar, he? heb je ook de rondvaart gedaan? wij varen er met onze zeilboot 2x per jaar langs, voor en na het seizoen: en er staan langs de kant van de Zaan zulke leuke huisjes, schuurtjes en paviljoentjes!!

    enne, veel mensen worden ziek in hun vakantie, vaak omdat de druk dan van de ketel is!!!
    beterschap, hoor, dit is zonde van je vakantie.
    groetjes, Sylvia

  5. Wat een gave klompen, leuk. Twee jaar geleden waren wij er ook met de kids en kleinkids. We voeren toen op hun bootje mee. Ik heb daar nog een onwijs leuk vingerhoedje gekocht. Ik hou van dat nostalgische en het sfeertje daar. Fijn dat je zo genoten hebt. Fijn weekend Elly.

  6. Hi Elly,

    Hihi, daar heb ik 5 jaar gewerkt naast mijn studie, bij de klompenmakerij. Leuk om die foto’s te zien. En fijn dat je zo’n lekkere vakantie hebt gehad. Dat ziek worden komt heel vaak voor, omdat het nu eindelijk ‘kan’ word je ziek 😦
    Groetjes, Merel

Geef een reactie

