Een bezoek aan Aztec Rose Crea

Gisteren ben ik naar de winkel van Karen geweest => Aztec Rose Crea. Het ging goed met de treinreis naar Zwijndrecht. Alleen ging de trein niet via Schiphol, maar via Haarlem. Tja en dan in de gaten houden of de trein nog wel op tijd aankomt en op het juiste perron. Maar ik stapte in Rotterdam uit en kon meteen doorstappen in de andere trein.

2010 20 jul_0952 Henk de man van Karen kwam me van het station afhalen en bracht me naar de winkel. Wat een heerlijke winkel, en ze heeft inderdaad niet alles op haar website staan. Ik heb niet eens een foto gemaakt van de voorkant van de winkel. Maar hiermee hebben jullie ook een indruk.

 En wat in de etalage staat, je kijkt je ogen uit.2010 20 jul_0939 Een miniquiltwinkel. Dit is een schaal van 1:12 en gemaakt door Ingrid die regelmatig in de winkel is te vinden om bijvoorbeeld te helpen. Die  quiltstandaard naast het blauwe kastje heeft ze helemaal zelf gemaakt. En op het naaikistje ligt een rolmesje, gemaakt van fimoklei. (Bijna alles heeft ze zelf gemaakt). Ze is nu bezig  voor het winkeltje met hexagonnetjes van 4 mm. Petje af. 2010 20 jul_0942

Als je de straat uit loopt kom je uit op het water en daar zie je Dordrecht liggen. Met de boot steek je heel makkelijk over. Maar zelfs aan de waterkant was het bloedheet. Toen ik de trein in Zwijndrecht uit stapte werd aangegeven dat het buiten 28 graden was. Gevoelstemperatuur was volgens mij veel warmer. Gelukkig viel het in de winkel bij Karen mee. Ze heeft onder de winkel ook een hele ruime kelder en daar was het lekker koel. Zelfs ik kon redelijk de trap af en op.

2010 21 jul_0937

En dit zijn o.a. mijn aankopen. Achteraan een mandje. Links het stapeltje lapjes is voor de beginnerscursus die ik in het najaar ga volgen Bij Den Haan en Wagenmakers. Rechts lapjes voor o.a. de achterkantjes van de Dolly Quilts die ik weer volg bij de Birdblocks. 

De twee rollen garen aan de linkerkant is van McKenna Ryan.

En zie je waar die rollen opstaan, een draaibaar snijmatje. Karen had mij al verteld dat ze die had, maar ze stonden niet op de website. Dus nu gelijk kijken en meegenomen. O ja en wat er niet op staat: de Homespun, die kwam net met de post binnen. En die heb ik heerlijk gisteravond op het balkon zitten doorbladeren.

En in de winkel kwam ook Rian die ik ken van het prikbord. Zij was er met haar dochter, ze had al maandag op mijn weblog gereageerd dat ze ook zou komen. Sorry Rian, ik was alleen vergeten een foto te maken.

En ik ben toch verwend. Ik ben door Henk en Karen thuisgebracht met de auto. Wat zijn dit toch GOUDEN mensen. O ja en wisten jullie dat Karen een weblog had? Bij deze => Quilting with Aztec Rose Crea.

Tja en nu heb ik een instortdag. Dat is altijd te verwachten. Dus vandaag lekker relaxed doen met de Homespun en mijn aankopen bewonderen.

Ik wens jullie allemaal een fijne dag.

Liefs Elly

13 thoughts on “Een bezoek aan Aztec Rose Crea

  1. Hee, dat lijkt me handig, zo’n draaibaar snijmatje. Nooit van gehoord. Fijn dat je het zo leuk hebt gehad en dat de warmte binnen meeviel.
    Heel veel plezier op de Zaanse Schans!!!

  2. Ha Elly, geeft niet hoor, ik hoef niet zo nodig op de foto. Leuk om je nu ook een keer in het echt gezien en gesproken te hebben.
    Wat heb je leuke lapjes uitgezocht.
    Die met die vlindertjes vind ik voor mijn SBS ook nog heel mooi….. och heb ik weer een reden om naar Zwijndrecht te gaan.
    Zat de homespun toch nog tussen de post? Boffen! Je hebt in ieder geval leesvoer om vandaag te relaxen.
    En wat heerlijk dat je thuisgebracht bent, dat scheelde je tijd en het was nog eens gezellig ook.

  3. Hai,
    je hebt dus een heerlijke dag gehad.
    vandaag kan je lekker bij komen het is gelukkig niet zo warm als gisteren.
    groetjes

  4. hallo elly, wat een leuke dag en leuke aankopen!!
    gelukkig wordt het nu zolangzamerhand minder warm, kun je weer revalideren.
    maar die leuke dag kunnen ze je niet meer afnemen!!!!!

  5. Zo te horen heb je een hele fijne dag gehad. En je hebt mooie dingen gekocht. Kun je weer een tijdje vooruit. En dan als toetje nog fijn in je blad lezen.

  6. Hallo Elly,leuk dat je een fijne dag gehad hebt en wat een leuk winkeltje het is net echt.Ook is het een wens van ons groepje een keer de winkel te bezoeken en naar wat ik zie aan jou mooie lapjes zal dat zeker de moeite waard zijn.Een paar mnd geleden heb ik daar de knoopjes besteld voor Girls Day Out en de volgende dag werden ze persoonlijk gebracht door de meneer,zo een service heb ik nog nooit gehad.Groetjes Nelleke

  7. O Elly, wat een mooie aankopen heb je, de winkel ziet er heel gezellig uit. Staat ook op mijn verlanglijstje om te bezoeken.
    Morgen naar de Zaanse Schans, het is gelukkig niet meer zo warm.

  8. Hi Elly, leuk kennis gemaakt te hebben, je hebt een leuke dag gehad. Foto’s zijn heel goed gelukt hoor. ik zal je blog linken op mijn blog.
    We zien of spreken elkaar vast nog wel eens. Veel plezier met je aankopen.

  9. Wat een leuke winkel Elly, wat zul je genoten hebben. Ik ben nog nooit in Zwijndrecht geweest, maar moet er nu toch een keer over na gaan denken, misschien een leuk idee voor onze bee. En wat een schatten van mensen om je ook weer thuis te brengen. Doe vandaag maar lekker rustig aan, het wordt gelukkig niet meer zo heet!
    Groetjes Margreet

Geef een reactie

