Dolly Quilt 2 update

2010 17 jul_0933 Bobby ruikt het gewoon als ik bezig wil met mijn lappies. Hij ligt in diepe rust, ik leg alles uit en ja hoor, daar komt hij al weer aan en gaat er bovenop liggen. En het is absoluut geen kwaadwillendheid. Hij wil gewoon aandacht en heel veel knuffeltjes.

2010 17 jul_0934 Maar alles is nu wel opgespeld voor de tweede Dolly Quilt.

Die baan er tussen hoort niet, maar omdat ik al de fout in was gegaan, ben ik van twee kanten gaan uitleggen. Er zitten heel wat spelden in. Het kleinste blokje is 1,5 x 1,5 inch.

Tja en nu aan elkaar naaien. Eerst maar eens goed uitzoeken wat een 1/4 inch op mijn naaimachine is, want het luistert nogal nauw. En blijkbaar gebruik ik mijn patchwork voetje van de Bernina niet goed. Met het vorige quiltje dacht ik dat ik het voetje goed had gebruikt, maar de totale lengte was 19,5 inch, in plaats van 20 inch. Dus eerst maar even op een proeflapje uitproberen.  

6 thoughts on “Dolly Quilt 2 update

  1. Dat ziet er al mooi uit. Een heel werk, veel uscces ermee. Sorry ik had gisteren naar Lida verwezen voor het koffertje, ik heb het al gewijzigd.

  2. Wat een werk moet dit zjn en wat knap dat je dit op de machine kunt doen, ik krijg het niet voor elkaar om ze dan netjes doorlopend te naaien dus ik ga gewoon door met de hand.

  3. @ PetraM: ik moet ook nog maar afwachten of het mij lukt. Heb het nooit eerder gedaan.
    @ Katrien: petje af voor je dat jij het met de hand doet.

Geef een reactie

