Even uitproberen

Mijn weblog is omgezet. Net als bij zo vele Nederlanders.

Foto's plaatsen plaatsen lukt nog steeds niet. Heeft niets met weblog te maken, maar mijn fotoprogramma zit op mijn grote computer. En helaas is die nog steeds niet terug. Pas gistermiddag had mijn computermannetje tijd. Mijn grootste angst is dat ik mijn documenten kwijt ben. Mijn externe schijf weigert steeds de back up, dus die heb ik al die tijd niet gemaakt. Ik hoop dat ik vandaag bericht krijg.

Vandaag is mijn weekend begonnen. Ik startte vanochtend met een marteling, moest eerst naar de fysio voor mijn schouder en ze had weer een venijnige plek te pakken.

Zo te zien gaat het goed met schrijven van de tekst. Ik mis alleen een spellingscontrole zoals in Word en Outlook, tja sorry mensen maar ik ben verpest. Het is zo'n  handig hulpmiddel, ja je kunt niet alles hebben.

Tussendoor in klad opslaan gaat ook goed. Ik hoop dat ik straks een eigen design hierop kan zetten, met mijn eigen quilt bovenaan. Dat ga ik pas doen als mijn grote computer terug is. Het is echt behelpen om alles nu op een 10 inch computer te doen.

Gisternacht een schrik: ik woon langs een weg en die scheidt van een wijk met flats van 10 hoog. Volop politiesirenes, en die stopte voor de deur om de weg naar deze wijk af te zetten. Daarna een andere politiewagen met hoge snelheid erlangs. Toen kwam er een ambulance en toen ook nog de brandweer. Wat voor wagens er daarna allemaal kwamen, speciale diensten van brandweer, wegsleep auto van politie, noem maar op. Op de site van P2000 gekeken, bleek dat vuilnis (grofvuil) in brand was gestoken en de vlammen waren overgeslagen naar het flatgebouw. (Deze informatie heb ik van AT5 tekst, ik heb het niet gezien). De brand was uiteindelijk snel geblust. Maar die hele zijkant (buitenkant) stond in lichtelaaie en wel tien etages hoog. De brand heeft gelukkig niet de appartementen bereikt. De buren van de andere flat hebben al die mensen wakker gemaakt (het was 4.00 uur in de nacht). Door de hoge bomen heb ik de brand niet gezien, en maar goed ook, anders had  ik helemaal niet meer kunnen slapen. Misschien dat ik daarna nog een uurtje heb geslapen, ik moest tenslotte weer vroeg op om te werken. Vandaag er even langs gefietst (oeps ik ben er ook al zo een). Ze waren volop bezig om die gevel los te bikken. Er zit namelijk tegen de flat een soort plexiglas. Die is wel brandwerend, maar de isolotatiemateriaal erachter niet, en juist die heeft vlam gevat).

3 thoughts on “Even uitproberen

  1. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Wat een domme mensen lopen er toch rond om het vuil in brand te steken.
    Ik hoop dat je weekend wat rustiger verloopt.
    Groetjes Mascha

Geef een reactie

