Amsterdam

Gisteren naar de bee van Birdblocks geweest. Reuze gezellig en best nog wel wat gedaan ook. Dus hier zien ze me wel vaker terug komen. Ik was gevraagd om te komen, en ik zat alweer allerlei excuses op te noemen waarom ik niet zou kunnen. Toen de knoop doorgehakt. Want ik zit altijd te zeuren dat ik niet naar een bee kan, allemaal door de week of ’s avonds en dan kan ik niet. Nu is er eindelijk een moment dat ik wel kan en dan moet ik ook gaan. En ik heb echt geen spijt gehad.

Alleen is Amsterdam nu absoluut geen visitekaartje voor de toeristen.
Gisteren was de Giro gestart in Amsterdam. Harstikke druk in het centrum, hele groepen mensen die daar naar toe gaan. Eerst stappen de toeristen bij het station uit wat al een puinhoop is door de NoordZuidlijn en dan kom je het centrum in. Echt schande wat voor troep er ligt. De vuilnismannen staken, maar iedereen blijft zijn troep gewoon op straat gooien. Het wachten is dat ongedierte hierop afkomt. Je kunt er soms amper omheen lopen. Ik hoop dat de staking snel voorbij is.

Gistermiddag en avond heb ik eindelijk het Paperpiecing patroon van de molen afgemaakt. 2010_08_mei_0782 En ik ben totaal niet tevreden, maar uithalen is geen optie. Op dat ding rustte echt een vloek. Ik had het op 4 september bij Birdblocks gekocht voor  mijn moeder die op 11 september jarig is. Maar ja ik maakte daarna die verschrikkelijke val op het Damrak met alle gevolgen van dien (waar ik dus nog steeds last van heb). Achteraf blijkt dat ik het meest ingewikkelde PP patroon te hebben gekozen. Ik heb nooit eerde met paper piecing gewerkt. Er zat bovendien een foutje in het patroon en er zat te weinig blauwe stof in (ik heb van Merel aanvulling gekregen, maar bleek toch het verkeerde blauw te zijn en heb toen maar gexc3xafmproviseerd.) Vorige week wilde ik het weer oppakken, was ik weer onderdelen kwijt. Natuurlijk gaf ik mijnheer Bob weer de schuld, maar die had helemaal geen schuld, het lag gewoon tussen andere spullen. Gistermiddag verder opgepakt. Eindelijk alles in elkaar gezet, (ging ik nog scheef, kon ik het weer uithalen) moet ik het dubbelen, doe ik de batting aan de verkeerde kant (gebeurt me nog al eens). Toen doorgequilt met onzichtbaar garen. Dat ging gelukkig goed. Ook eindelijk een keer het boventransport van mijn naaimachine goed kunnen gebruiken.

En nu kan ik het eindelijk straks aan mijn moeder geven. Met nog een cadeautje hoor, tenslotte had ik dit al officieel met haar verjaardag gegeven.

Om 6.00 uur werd ik met koorts wakker. Het zal weer niet. Paracetamol ingenomen en het is hopelijk gezakt. Als het maar niet doorzet, kan het nu (eigenlijk nooit) gebruiken.

Allemaal een fijne moederdag.

6 thoughts on “Amsterdam

  1. Ik vind hem enig hoor! Kun je niks van zien, van alle stress die er bij was!:))
    Vond je moeder hem ook mooi? Zal wel, want volgens mij vinden moeders alles leuk wat zelfgemaakt is.

    groetjes,

Geef een reactie

