Workshop McKenna Ryan

Vandaag de workshop van Mckenna Ryan gehad.

De trein erheen ging goed (moest alleen naar de trein staan in de bus en dat was wat minder). Bij het station in Grootenbroek werd ik van de trein gehaald met de auto, prima service.

Foto0009_bewerkt1 Eerst vertelde McKenna hoe ze tot het maken van quilt was gekomen en liet bij elk gedeelte van haar leven een quilt zien. Sorry de foto is niet zo scherp. Ik had keurig de batterij van mijn fototoestel opgeladen, maar wel dus het fototoestel keurig thuisgelaten, duh.

En aangezien ik van de week een nieuwe mobiele telefoon heb gekocht, ging foto’s daarmee maken ook niet optimaal. Zondag herkansing in Veldhoven om betere foto’s te maken, want daar is McKenna ook.

Voor de lunch kregen we uitleg hoe we de quilt moesten maken. Er was namelijk een misverstand over de patronen en die moesten snel gekopieerd worden. Hierdoor konden we pas later aan de slag.

Ik moet wel zeggen dat het blok groter was dan ik had verwacht.

Na de goed verzorgde lunch gingen we aan de slag. Je moest beginnen met een dier: de patroondelen werden getekend op de steam to seam en daarna op de stofjes gestreken. De steam tot seam is niet goedkoop, maar het blijft wel beter zitten dan vlisofix. En daarna moest je op de applicatie blad (heet dat zo?) de onderdelen van het dier aan elkaar "strijken". Maar zo ver ben ik niet gekomen. Je had toch wel weinig ruimte aan de tafeltjes om het patroonblad goed uit te leggen. Dus dat ga ik nu lekker thuis doen. Nee niet vanavond. Ik ben altijd doodmoe na zo’n dag.

Dus wordt vervolgd.

7 thoughts on “Workshop McKenna Ryan

  1. Hoi Elly,
    Dit was een dag met gouden randje, wel een hxc3xa9le lange dag voor ons, maar wij hebben zo genoten.
    Exc3xa9ntje van ons had de koe af, de mijne was geknipt en de derde was nog aan het strijken.
    Tot nogeens, Marte

  2. Dag Elly,

    Fijn dat jullie zo’n leerzame dag hebben gehad, nu het huiswerk dus nog. Gaat vast heel mooi worden, ik volg het graag!

    Groeten, Marixc3xabtte

  3. Interessante workshop geweest dus!
    Dat applicatie-blad …. geen idee meer hoe het in het Engels heet … maar het kan ook met bakpapier of zo’n duurzame bakfolie. Benieuwd nu hoe jouw beestjes er komen uit te zien!

  4. Heerlijk, zo’n cursusdag. Ben nieuwsgierig hoe het verder gaat met je patroon, ik blijf je volgen!
    Groetjes Margreet

Geef een reactie

