Workshop duimquilten

Vandaag ben ik bij de workshop duimquilten geweest bij Den Haan &Wagenmakers. Dit werd gegeven door Laura Strating. Een hele ervaring. Laura gaf eerst uitleg over de diverse vingerhoeden en hoe Ted Storm op het idee kwam van de duimvingerhoed.

Ik leerde voor het eerst echt quilten. Ik deed maar wat met quilten. 2010_16_mrt_0493 Daarna kwam het oefenen met de duimquilt. Ziet het er niet interessant uit.

Ik was mijn fototoestel vergeten, dus heb geen foto’s van de workshop. Ook was de quilt (panel) niet handig om te oefenen, ik had beter een lap met gewoon rechte lijnen kunnen maken. Nu heb ik dwars door het panel heen zitten quilten, dat haal ik later wel uit. Thuis ben ik verder gegaan met mijn loper die ik nog aan het quilten ben. Ik heb geprobeerd een foto te maken met alles in mijn handen: een duimquilt en de draadtrekker. Helaas wilde mijn katten geen foto maken, had een stuk makkelijker geweest, dus moest ik het wel zelf doen. Nu is de foto niet zo helder. Natuurlijk moet ik nog heel veel oefenen, oftewel kilometers maken. Maar ik vind het toch prettig met de duimquilt. En ik heb ook gelijk beter leren omgaan met mijn flexibele vingerhoed, dat gaat nu ook beter. Om zo min mogelijk je ring te verplaatsen ga je van boven naar beneden met een gewone quiltvingerhoed en van beneden naar boven met de duimvingerhoed.

Ik vond het reuze gezellig. Heb echt veel geleerd. Het zijn vaak kleine dingen die je ook van elkaar hoort. In het gesprek kwam ook de beginnerscursus ter sprake. Die wil ik namelijk graag doen, maar dat is altijd op een doordeweekse dag of in de avond. Beide voor mij geen optie. Elsbeth kwam met het voorstel om deze op zaterdag te doen. Elsbeth ging ’s middags een rondje bellen en toen ik thuis kwam was er al een mailtje dat de beginnerscursus in oktober begint en wel op zaterdag. Ik heb mij gelijk ingeschreven. Want veel weet ik al door boeken en internet, maar de fijne  kneepjes mis je toch. Dus weer iets om naar uit te kijken. Aan de ene kant is het gelukkig nog ver weg, want we krijgen eerst nog de lente en de zomer. Vandaag hebben we een voorproefje van de lente gekregen.

fijne avond

8 thoughts on “Workshop duimquilten

  1. Het lijkt me toch zo lastig om aan deze manier van quilten te wennen als je een andere manier gewend bent. Ik heb het nooit geprobeerd, zou niet weten hoe het moet. Leuk dat je die workshop hebt gedaan. Groetjes.

  2. Ik denk hetzelfde als Chris : eens een methode gewend is het moeilijk wat anders aan te leren. Ik heb ook een cursus duimquilten gehad … maar quilt meestal op de “oude vertrouwde” manier omdat dat gewoon beter gaat.
    Oefen jij beide methodes maar goed!

  3. Zoals ik lees, heb je een leuke dag gehad en een leuke uitje in het verschiet volgende week.
    Fijn dat je op zaterdag naar een beginnerscursus kunt en ik maar denken dat jij al zo eind was, afleidend op je weblog….. het ziet er in ieder geval altijd erg mooi uit.

  4. Het grote voordeel is dat je je quilt niet iedere keer hoeft te draaien, je werkt dus met twee manieren. En natuurlijk is het een voordeel dat ik nog heerlijk blue hierin ben, ha ha.
    Dank je voor het compliment Rian, zo zie je maar dat schijn bedriegt. Maar ik ben ook van mening dat je nooit te oud bent om te leren, zowel privxc3xa9 als in mijn werk. En je leert veel van elkaar.
    groetjes Elly

  5. Het ziet er toch wel ingewikkeld uit. Ik heb niet het idee, dat ik met mijn duim goed kan sturen. Moet het toch eerst maar eens in het echt zien. Maar leuk dat je het op je weblog hebt gezet. Heel veel succes met het maken van al je kilometers en misschien wordt je wel zo super goed, dat je het mij ooit kan leren, hahahah. Fijne dag nog. Groetjes, Erna

  6. Wat lijkt me dat interessant! als ik ooit eens bij de Haan ben, dan moeten ze me dat maar eens laten zien!!
    Las net over de regio dag, ik zou er graag naar toe willen en in mijn achterhoofd is er een plan, maar of het me lukt om die week naar Nederland te komen!!! want ik wil ook even naar Leiden, maar moet het Gilde even schrijven om te vragen of ik als reserve erop kan staan, anders ben ik misschien mijn geld kwijt als ik niet kan komen, maar nu ik lees wat ze gaan doen, roep ik Ik wil komen. grinnik
    En het zou dan leuk zijn om je te ontmoeten.
    Groetjes Joke

Geef een reactie

