Wat een weer

2010_06_jan_0382 Deze foto maakte ik gisteren toen ik thuiskwam. Ik heb nog mazzel gehad. Om kwart voor drie wilde ik wat drinken gaan halen op mijn werk, ik keek richting het zuiden en het was nog licht, ik loop de gang door en zie het oosten en zeg tegen mijn collega: het lijkt wel of er een bui aankomt? Ik kijk naar het noorden en het is pikzwart en echt, in know time begon het te sneeuwen en niet zo’n klein beetje ook. De meeste collega’s hadden zoiets, ik ga naar huis. De receptionist belde met een kwartier en die wilde het pand al sluiten. Mijn collega heeft mij een slinger gegeven, anders moest ik eerst naar de bus lopen. Dat stukje van mijn werk naar huis met de auto is misschien tien minuten, we hebben er zeker drie kwartier over gedaan. Toen moest ik nog een stuk lopen en daar lag ongeveer dertig centimeter sneeuw. Wat was ik blij dat ik thuis was. Het was inmiddels half vijf. Mijn collega moest naar Uithoorn en zij was pas om 18.45 uur thuis. Vanochtend op het nieuws hoorde ik iemand die van Amsterdam naar Haarlem moest, ze heeft er zes uur over gedaan.

2010_07_jan_0375 Het grootste probleem was dat de strooiwagens er niet doorkonden komen. De hele ring heeft totaal vastgestaan. En dan zijn er nog mensen die riepen dat het wel meeviel. Ik kan je zeggen dat het een totale chaos was. Je zal maar in de ring vastzitten en er staat een file van 23 km en je doet er een uur over per km. Mijn zus moest van Purmerend naar Amsterdam, ze is tot 20.00 uur gaan wachten. Ze kon redelijk doorrijden qua drukte, maar het was super glad, op veel plaatsen had ze heel slecht controle over de auto.

Deze foto heb ik vanochtend gemaakt met de rode zon. Natuurlijk lukt het mij niet om dat goed op de film vast te leggen.

Ik bedacht mij vanochtend geen twee keer en ben thuis gebleven. De hele week ben ik al glijdend naar mijn werk gegaan. Gelukkig heb ik een thuiswerk plek.

Van de week een heel vervelend bericht gekregen. In het verpleeghuis waar ik heb gewerkt, zaten drie katten, waarvan een oudje. Vroeger verzorgde ik zelf de katten, nu ik er niet werk natuurlijk niet meer. Nu is ons oudje zondag door een pitbull doodgebeten. Ze liep een stukje buiten en die pitbull liep los. Gelukkig heeft een bezoeker het zien gebeuren. Inmiddels weten ze wie het is en wordt er aangifte bij de politie gedaan. Ik ben er gewoon helemaal naar van.

Later lees ik op het internet dat ze ergens bij een kat een rotje in zijn achterste hebben gedaan, zou je ze niet. En vanochtend lees ik dat er een kat was, ik meen in Leiden, die was in eens in een taxi gesprongen. Het beestje is naar de dierenopvang gebracht en wat denk je, heeft dat beestje een kogeltje van een buks in zijn lijfje. Dit is toch echt niet gezond meer. Wat mankeren die mensen toch?

Ik ben altijd maar blij dat mijn katten dan binnen zijn.

Het wordt het weekend super koud en DAT WIL IK NIET, ik wil het Lentezonnetje. Ik ben het zat.

8 thoughts on “Wat een weer

  1. Er zijn vreemde mensen in de wereld, Elly. Ze zeggen weleens beestachtig, maar soms kun je beter het woordje mens voor achtig zetten. Zulke mensen die dit doen , je zou ze wat doen.
    Ben gelukkig niet de enige die naar het zonnetje verlangt!

  2. Ik geniet heel erg van de sneeuw, maar ik hoef er dan ook niet door voor werk of zo. Dan is het erg lastig, vooral gisteravond was het hier, rond Alkmaar, ook verschrikkelijk. De foto met de rode zon vind ik wxc3xa8l heel mooi!
    Nee, ik begrijp ook niet wat mensen soms bezielt, onbegrijpelijk.

  3. Mooie foto’s kun je wel maken als het sneeuwt.Maar ja als je erdoor moet is dat wat anders.Toen ik deze morgen om 4u20 vertrok was het hier spekglad,nog geen zout gezien.

  4. Met verdriet zit ik te lezen wat er met die katten is gebeurt, die mensen moeten echt ziek zijn omdat zo een arm beestje aan te doen.
    Wat verdrietig van de poes die doodgebeten is door die buldog, triest hoor.

    Ik moet wel lachen dat Nederland helemaal plat ligt door de sneeuw! hier gaat alles gewoon door, -25 en nu hebben we meer dan een meter sneeuw of meer het ligt nu boven de ramen uit.

    We hoeven er gelukkig niet uit, maar ik denk wel aan die anderen mensen die er xc2xb4smorgen uit moeten, maar gelukkig rijdt het openbaar vervoer (meestal) altijd op tijd.
    Groetjes Joke en prachtige fotoxc2xb4s

  5. Sneeuw is mooi om naar te kijken maar ‘k ben toch ook blij dat ik er niet door moet.
    En je kattenverhalen … ik word er misselijk van. Arme beestjes!
    (1 van onze katten is ook al thuis gekomen met een kogeltje in z’n lijfje. “Gelukkig” is het blijven steken op z’n schouderblad)

  6. Ja, je snapt gewoon niet dat er mensen zijn die beesten zoiets aan kunnen doen. Je wordt er inderdaad heel naar van. En dat lentezonnetje komt vanzelf nog even wachten. Hihihi. Groetjes vanuit een koud Brabant.

  7. Gelukkig dat je veilig thuisgekomen bent. Ik ben het in huis zitten ook wel een beetje zat en hoop dat in ieder geval die gladheid weggaat. En dat mensen dieren mishandelen is te gek om over te praten. Je begrijpt die lui gewoon niet.

Geef een reactie

