Naalddoorhaler

Hebben jullie ook altijd zo’n probleem om de draad door de naald te krijgen?

Ik had deze vraag ook gesteld op het prikbord en daar werd ik gewezen op dit schitterende hulpmiddel. Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar dat lukte niet erg, dus dan maar even van de site van Clover geplukt.

Naalddoorhaler Ik heb hem besteld bij Aztec Rose Crea. Ik heb wel eerst aan Karen gevraagd of deze ook te gebruiken was voor de betweens 12 van Roxanne. Karen heeft het uitgeprobeerd en het lukte.

Vandaag heb ik hem binnengekregen en ik ben natuurlijk het meteen gaan uitproberen. Nou het werkt echt super. Zelfs die hele kleine applicatienaaldjes gaan super. Of wat dacht je van de John James quiltnaaldjes size 5/10, zelfs die doen het. Echt helemaal top.

Wat was het trouwens vandaag weer super glad. Ik vind het echt niet leuk meer. Eerst vanochtend glijdend naar de fysio, daarna glijdend naar de bushalte en daarna glijdend van de andere bushalte naar mijn werk. En vanmiddag weer terug.

Het gaat gelukkig goed met mijn knie, maar ik moet er echt niet aandenken om weer te vallen. De fysiotherapeute heeft gelijk naar mijn arm gekeken, bleek het weer van mijn schouder en nek te komen (tja je blijft nu eenmaal last houden van een whiplash verleden). Vrijwel toch ook weer een blessure van de val in september. Ze heeft het gemasseerd en helaas krepeer ik nu van de pijn. Maar ja het is nu eenmaal bekend dat ik eerst super veel pijn heb voordat het helpt.

Zo en waar blijft nu de Lente, met name die heerlijke voorjaarszon. Ik heb het wel gehad met de winter.

7 thoughts on “Naalddoorhaler

  1. Die sneeuw ziet er mooi uit, maar die gladheid die daar bij hoort, dat is het vervelende. Ik kijk ook al uit naar dat lekkkere zonnetje..De winter heeft me lang genoeg geduurd.
    Lijkt mij ook wel een handig apparaatje, ben nog geen 40 maar heb het idee dat ik soms wel eens wat kippig word,haha.

  2. De naalddorhaler staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik naai alleen altijd met applicatienaalden en dacht datn hij daar niet voor hielp maar als dit zo is dan ga ik er ook maar gauw eentje ophalen. Vervelend dat je nog steeds zoveel last hebt van je val en wiphlash. Pas maar goed op met dit weer maar dat doe je al als ik het zo lees. Ook ik snak naar het voorjaar.

  3. Ik heb de naalddoorhaler ook al een aantal jaren en kan hem niet missen. Hij werkt ook voor de applicatienaaldjes, eigenlijk voor alles tussen kleine naainaaild en heel kleine quiltnaaldjes.
    Ik tegenstelling tot de meeste mensen ben ik een wintermens. Maar de gladheid vind ik wel erg eng. Gebruik je geen stok Elly? Als ik lees hoe jij door de dag glibbert zou je er toch een moeten hebben.

  4. Ik heb ook zo’n draaddoorhaler en kan echt niet meer zonder. Zelfs met het leesgedeelte van mijn bril krijg ik het anders niet meer voor elkaar. Ik vind het buiten wel mooi, maar ben erg bang om te vallen (leeftijd he), dus van mij mag het weg.

  5. Hallo Elly,
    Erg he, die kou en sneeuw. Op naar de lente en de tulpen en de tsjilpende vogels en zonnetje enzo.

    Ik lees je verhaal over de draaddoorhaler. Sinds oktober ben ik met de Quiltmuizen bezig: een stitcherie met patchwork blokken er omheen. Het borduren doe ik met een heel dun naaldje van John James geloof ik(spullen ligt natuurlijk nu beneden….) en daar moeten 3 draadjes DMC door. Lukt dat ook met jouw wonder?
    Zoja, dan denk ik dat ik hem tochmaar op mijn lijstje ga zetten voor mijn verjaardag. Ik ben nog maar een halve 30er, maar als het wat makkelijker kan, dan graag….

    Ik hoor graag van je.

Geef een reactie

