Oud en nieuw

Vuurwerk_2 Ik wil iedereen een fijne
jaarwisseling toewensen.
Ik wens jullie voor 2010 veel geluk, gezondheid, wijsheid en creativiteit (en een zak met tijd).

Ik wil al mijn lezer van mijn weblog danken voor het bezoeken van mijn blog. Nooit verwacht dat er zoveel bezoekers zouden komen. Het doet mij echt goed en mijn virtuele world wide web kennissenkring is hiermee zo groot geworden, helemaal top.

Nu even een stukje niet zo positief, maar ik eindig wel positief. (goh het lijkt wel of ik het over een jaarrekening heb).

Tegen het einde van het jaar word ik altijd weemoedig. Ik ga dan het afgelopen jaar afspelen in mijn hoofd. En ik moet zeggen dat ik daar alleen maar down van word. Ik heb het al een heel stuk ingekort want het werd wel erg negatief.

Er is zoveel gebeurd, in mijn privxc3xa9leven, op mijn werk en voornamelijk met mijn gezondheid. Mijn zelfvertrouwen heeft zo’n verschrikkelijke knauw gehad, die was zelfs bijna weg. Diversen zouden mij wel even vertellen wat ik moest doen (of juist niet moest doen), zowel privxc3xa9 als op het werk. En ik gek, deed het ook nog. Mijn eigen ik was totaal verdwenen. Ik heb hele rivieren volgejankt. En rustig met alles maar doorgaan. Nou ja bijna alles. De musical had ik al opgegeven vanwege mijn gezondheid. Iedere keer aan de kant zitten omdat ik niet mee kon doen, omdat ik weer ergens een ontsteking had. Ja, het zingen lukte wel, met de uitvoering heb ik ook meer tussen de coulissen gezongen dan op het toneel en daarvoor zit je niet bij een musical.
Ik zat in een heerlijke cirkel, overal pijn, en als je pijn hebt word je down en als je down bent heb je nergens zin in waardoor je gaat hangen en waardoor je weer pijn krijgt.

Tot 4 september. Ik ben er heilig van overtuigd dat mijn Engelbewaarder mij een duw heeft gegeven. Wat ben ik hard terecht gekomen op het Damrak. Overal kneuzingen (loop nu nog bij de fysio vanwege mijn knie) en ook mijn bovenarm blijkt een flinke klap te hebben gehad en dat komt nu naar boven. Ik moest toen wel rustig aan doen en keuzes gaan maken. Helaas kreeg ik twee maanden daar
na ook nog de griep, dus blijkbaar toch nog niet genoeg aan mijzelf gedacht. Inmiddels ben ik dus met de operette gestopt, op mijn werk peer 1 januari (jeetje dat is morgen al) met de ondernemingsraad  en een locatie minder. Door deze keuzes is het in mijn hoofd al veel rustiger geworden. Ik lig weer langer in bed (let op, dat is voor mij positief, ik had de rust niet meer om lekker te dagdromen of heerlijk te lezen in bed). Ik ben lid geworden van de Fibromyalgievereniging (en dat is echt een hele overwinning, want dat houdt in dat ik met acceptatie bezig ben). Aan al mijn kwalen is toch niets te doen (o.a. post traumatische dystrofie, fibromyalgie en arthrose), maar je kunt het wel voor jezelf draagzamer maken. Het zal ook wel moeten als ik fulltime blijf werken.

Maar als ik echt terug krijg zie ik ook positieve dingen. Via het internet heb ik heel veel mensen ontmoet waar ik nu een leuk contact heb. Ik ben mijn weblog gestart. Wat leuk om te zien dat er zoveel mijn weblog lezen. Mijn auto heb ik vorig jaar moeten verkopen vanwege gezondheidsklachten, maar het merendeel van dit geld heb ik besteed aan quiltspullen: stof, boeken, hulpmiddelen.
Ik heb keuzes moeten maken die een positieve wending hebben gegeven. Ik voel de rust weer in mijn lijf. Ik heb weer zin in mijn werk. Ik heb weer zin in mijn hobby’s: quilten, borduren, lezen. Ik wil niet te ver vooruit kijken en leef met de dag.

Mijn motto is Carpe Diem: pluk de dag. Ik ga veel meer aan mij zelf denken en niet meer met IEDEREEN rekening houden. Natuurlijk staat mijn deur altijd open als iemand zijn hart wil luchten, dat zal echt niet veranderen. Maar het belangrijkste is dat ik weer zelf de regie over mijn leven voer, privxc3xa9 en in het werk.

Ik hoop echt dat 2010 een fantastisch jaar gaat worden.

Liefs Elly

17 thoughts on “Oud en nieuw

  1. Elly ik denk echt dat na de donkere wolken voor jou de zon weer gaat schijnen. Als je al je ongemakken kunt accepteren en er niet meer tegen vecht zul je zien dat 2010 voor jou beter wordt. Ik wens je dan ook een heel gelukkig 2010 en veel quilt- en blogplezier.

  2. Elly, ik hoop het met jou, de geschiedenis zegt het….na regen komt zonneschijn, 7 magere en 7 vette jaren……etc etc.
    Ik hoop voor jou dat de 7 vette jaren aan mogen breken.

    Groetjes, Jeannet

  3. Hallo lieverd, nooit de hoop opgeven, want dan is er geen leven meer. Gelukkig ben je zelf er boven op aan het werken.
    Ik weet wat je voelt, ik noem mijn leven dan ook,bewolking met veel opklaringen. En als we het leven dan ook zo zien, dan komen we er wel. En als we dan hulp krijgen van al die lieve mensen die we tegen komen op onze sites, dan word ons leven heel aangenaam en dan we er tegen kunnen, want net zoals jij, zijn er vele met ons, die deze steun nodig hebben, ik ben daar ook een van,
    Als je dan ook alleen thuis zit, dan kunnen je muren op je af komen, en ik ben dan ook heel blij om te lezen, dat je je kunt vermaken in je hobby, en dat je in 2010 een heel positief jaar tegemoet gaat.
    Ook hoop ik dat ik je mag ontmoeten, tot nu toe is dat helaas nog niet gelukt.

    Dit is mijn motto die jaar:

    We kunnen niet van het leven genieten als we aldoor zorgen maken over wat er gisteren gebeurd is en wat er morgen misschien boven ons hoofd hangt.
    We zitten in over de dag van morgen omdat we bang zijn, kunnen we geen waardering opbrengen voor het feit dat we leven en nu gelukkig kunnen zijn.

    THICH NHAT HANH.

    en deze:
    En ik hoop dat iedereen gelukkig zal zijn: hoe kun je altijd gelukkig zijn! Laat het woord “altijd” weg en je zult gelukkig zijn.

    SRI SRI RAVI SHANKAR.

    Ik wens je een heel gelukkig Nieuwjaar toe, met veel liefde geluk en vooral gezondheid.

    Liefs Joke en Angus en een Purrrrrrrrrrfect jaar van Simba voor de poesjes.

  4. Er gaat een deur dicht maar een raam open, zo is het toch! Ik wens je een heel mooi, liefdevol en creatief 2010 toe! Dat we elkaar maar veel mogen “lezen”!! dikke knuffel XXXD

  5. Ik wens je een heel goed 2010 met gezondheid, geluk en veel plezier met quilten. Hopenlijk komt de kattenbom ook dit jaar af, ik ben de mijne aan het quilten.

Geef een reactie

