De Winter

Het was gisteravond en vanochtend weer een wit wereldje in Amsterdam. 2009_30_dec_0352

Prachtig om te zien en ik ben heel blij dat ik de deur niet uit hoef. Maandagochtend heb ik de boodschappen in huis gehaald, alles was gratis (ik merkte het wel niet aan mijn portemonnee, maar goed). Jeetje wat was het druk.

Rond deze tijd zul je mij weinig buiten zien. Waarom? Vanwege het vuurwerk. Ze zijn hier al weken bezig met vuurwerk af te steken, en nu de officixc3xable verkoop is begonnen nog meer.
De discussie die je regelmatig in de media terug ziet komen is om het vuurwerk te verbieden en alleen nog door professionals te laten doen. Het zal alleen niet veel helpen, daar er dan nog een aantal (lees veel) zijn die illegaal vuurwerk kopen. Juist als je ziet hoeveel er al voor de start van de verkoop wordt afgestoken. Dus dat zal ook de oplossing niet zijn. De reclamespotjes van Sire vind ik ook altijd prachtig: je bent een rund als je met vuurwerk stunt. Denken degene die met vuurwerk spelen nu echt dat het hun niet overkomt?

Nu is het voor mij geen straf om mijzelf in huis op te sluiten. Ik kan dan heerlijk rommelen met mijn katten om mij heen. Van quilten is nog niet veel terecht gekomen. Ik heb namelijk een nieuw spelletje op de nintendo, jeetje wat is dat verslavend. Ik vond het altijd onzin als iemand mij verkondigde dat ze echt dat ene spel willen afmaken, omdat ze een bepaalde level hebben bereikt.  Nou ik kan jullie zeggen, ik heb nu twee keer level 7 bereikt (en heel veel keren niet, ha ha), en ik wil dat nog veel vaker bereiken. Wat ben ik blij dat het apparaat af en toe opgeladen moet worden, dus dan moet je wel stoppen.

Maar vandaag wil ik toch echt het paperpiece patroon (molen) voor mijn moeder afmaken. Het is maar een klein ding, maar het schiet geen donder op. Komt ook omdat er fouten in het patroon zitten en als je niet  veel ervaring met papierpiecing hebt is dat best moeilijk te ontdekken.

Allemaal een hele fijne dag op de ene laatste dag van het jaar.

groetjes Elly

5 thoughts on “De Winter

  1. hallo Elly ook hier zijn ze al dagen aan het knallen met vuurwerk heb een hond die niet buiten durft en steeds bibbert dus ik ben er ook niet blij mee. Veel succes met het paperpiecing projekt we zullen het misschien ter zijner tijd wel kunnen bewonderen?Verder een gelukkig nieuwjaar gewenst van Nelleke

  2. Het is binnen gewoon beter dan buiten, ook met de sneeuw en de kou!
    Lekker knutselen bij de kachel, of met de nintendo:-))

    Een hele fijne jaarwisseling toegewenst en al het goeds voor 2010!

    Groetjes
    Maria

  3. Ben ik toch een beetje blij dat er hier bij ons (in Belgixc3xab) niet zo veel met vuurwerk wordt geknald in deze tijd. Het gebeurt hier bijna alleen in de nacht van oud naar nieuw.
    Geniet jij maar lekker binnen met katten en Nintendo maar doe toch ook maar eens een steekje tussendoor! ;-)))

  4. Heerlijk toch, zo binnen zitten met dit weer. Hier en daar is het erg glad, dus een beetje voorzichtigheid is wel geboden. Veel succes met het paperpiecen, en verder een fijne jaar wisseling en een gelukkig en gezond 2010!!!
    Groetjes Margreet

Geef een reactie

