Mexicaantje op visite?

Afgelopen woensdag had ik het al heel koud op mijn werk. Ik had de hele dag in een vergaderruimte gezeten waar het ook koud was, maar ik begon me ook steeds beroerder te voelen, hoesten en algehele malaise.

Om naar huis te gaan (keurig om 17.00 uur) moet ik eerst een stuk naar de bus lopen. Ik had het voornemen om bij het bushokje even bij te komen. Dus niet. Ze hadden heerlijk chocomel over de hele bank gesmeerd en natuurlijk moest ik lang op de bus wachten. Ik dacht als ik mij morgen nog zo voel dan werk ik thuis en dan ga ik niet naar mijn werk reizen.

Het liep helemaal anders. Ik had donderdag zo’n koorts dat ik mij wel ziek moest melden. Ik kan mij de tijd niet heugen dat ik zo’n koorts heb gehad. Als ik mij niet zo lekker voel, lig ik het liefst op de bank. Ik kon nu alleen maar aan mijn bed denken. ’s Avonds begon ik steeds meer te hoesten. Vrijdagochtend de dokter gebeld. De assistente gaf aan dat als het de griep is ik niet langs mocht komen ivm besmettingsgevaar. Ze zou overleggen met de huisarts. Later werd ik terug gebeld of ik toch om 10.30 uur wilde komen, dan is er bijna niemand meer in de spreekkamer. Kwam ook heel goed uit, want mijn zus had bij de andere arts een afspraak om 10.20 uur.

Mijn longen zijn beluisterd, ze kon niet een echte ontsteking vinden, maar er zat wel wat ruis. Ze kon ook niet aangeven of het de gewone griep of de Mexicaanse was. Ik moet zeggen dat dat me ook niet interesseert, ik kan ze allebei missen als kiespijn. Dus ik kreeg een recept mee voor de Tamiflu. Zie ik een folder in de apotheek dat je dat eigenlijk thuis moet laten bezorgen. Tja een beetje logisch nadenken. De dokter zei nog dat ik met zo weinig mogelijk mensen in contact mag komen. En dat is nu het probleem, als je ziek bent kun je niet logisch nadenken.

Gisteren heb ik gelukkig geen koorts meer gehad. Helaas vannacht om 4.00 uur weer wel. Gelijk twee paracetamols achter mijn kiezen en de koorts is weer weg.

Gelukkig heb ik altijd wel in huis overal tissues staan: huiskamer, slaapkamer, bij de computer, badkamer. Maar ik heb ze ook echt nodig. Ik nies en hoest me gek.

En ik geef lekker mijn neefje van acht de schuld. Die had ik dinsdag aan de telefoon en die had de Mexicaanse griep. Hij heeft het mooi door de telefoon overgebracht. Tja, je moet toch iemand de schuld geven.
Oeps, nu hoop ik niet dat ik het overbreng via het internet. Want dan is er echt een PANDEMIE.

Van quilten komt helaas niet veel terecht. zoals van veel dingen niet. Stel je voor, ik zou dit weekend twee maal een uitvoering van de operette hebben gehad als ik mee had gedaan.

Zo, nu ga ik lekker een kopje thee zetten en die Mexicaan de deur uitschoppen.

Allemaal een fijn weekend.

Liefs Elly

7 thoughts on “Mexicaantje op visite?

  1. Ach wijffie toch, je hoort bij de statistieken nu… Laat die mexicaan eerst effe een lekker mojito of teccila voor je mixen voor je hem de deur uit doet…. Kunnen katten ook griep krijgen eigenlijk??? Anders maar effe mailtje doen, komen ze gewoon effe bij mij logeren…. Ik hoop dat je snel weer beter bent en zorg goed voor jezelf he? Ik kom je snel weer checkene hoor! Groetjes Bianca

  2. Hallo Elly,

    Bah, wat vervelend voor je! Misschien een troost, hij duurt echt “maar” 7 dagen! Mijn zus heeft hem ook gehad. Ziek maar lekker uit, ik vrees dat ik weinig voor je kan doen hiervandaan, maar ALS ik wat doen kan, dan hoor ik het wel he?

    groetjes,

    Marjolein

  3. Aaahhh, wat een sneu verhaaltje! Gaat het al weer ietsje beter? Ik hoop het voor je. Zelf ben ik slechts 3 dagen snipverkouden geweest, ook hoesten en proesten en snotteren tot en met. En ik geef mijn kleinkinderen de schuld, want iemand moet het gedaan hebben zoals jij ook zegt!

Geef een reactie

