Regiodag

Vandaag was de regiodag in Landsmeer van het Quiltersgilde.

Het quiltwinkeltje was van de 100 rozen uit Deventer. Meestal ben ik er niet zo vroeg, maar daar ik met2009_07_nov_0201  het openbaar vervoer was, was ik ruim op tijd. Normaal ga ik op de fiets, maar dat is nog niet te doen met mijn knie (het had bovendien toch te koud en te nat geweest). Dus ik kon op mijn gemak het winkeltje bekijken. En daar was het Tilda boek. Er stonden er best veel. Ik loop een rondje en ik zie iemand het afrekenen. Ik denk, laat ik dat boek nou maar wel nemen, straks ga ik spijt krijgen dat ik het niet genomen heb. Ik naar de boeken. Pak ik toch het laatste boek en het was nog wel voor tien uur!

Het begon met een demonstratie over de klederdracht uit Volendam. Ik zei tegen een van deze dames dat ik pas met mijn werk een groepsfoto had gemaakt in klederdracht uit Volendam. Ik kreeg meteen een sneer dat dat alleen maar toeristisch was. Als ze gewoon had gezegd dat het niet ter vergelijken was met de originele klederdracht had het heel anders overgekomen. Maar goed, dat mocht verder de pret niet drukken.
De uitleg ging een beetje rommelig. Niet dat iemand daar iets had kunnen doen. De zaal was gevuld met honderd man. Een persoon vertelt het een en ander door de microfoon en de andere dames liepen in klederdracht door de zaal om weer het een en ander te laten zien. Tja en dat roept toch vragen en opmerkingen op in de zaal waardoor het rumoerig werd met een kakofonie van geluiden om het verhaal goed te kunnen horen. Maar het blijft een bijzondere klederdracht met al die zware rokken en schitterend handwerk. En  nee, Nick en Simon en Jan Smit waren niet van de partij. Ik had mijn fototoestel wel bij me, maar ben helemaal vergeten foto’s te maken.

Daarna kregen we een werkje te maken naar een ontwerp van Lies Bos, uitgelegd door iemand van de 100 rozen uit Deventer. Het was een waaiertasje. Ik ben er, zoals gewoonlijk, nog lang niet klaar mee. Je hebt niet veel ruimte om te kunnen knippen en tekenen, dat doe ik toch liever thuis.

En daarna de show and tell. Wat zitten daar toch ook weer prachtige stukken tussen. Waar halen al die mensen toch de tijd vandaan???

Ik zat met een aantal voor mij onbekende dames aan tafel, maar het was reuze gezellig. Na afloop heeft mijn zus me opgehaald zodat ze we samen boodschappen konden doen, ik heb de hele week gewerkt dus ik had daar geen tijd voor. Tja en toen ik thuis kwam, drie maal raden wat ik toen ging doen? Plat op de bank en een uur liggen pitten.

Allemaal nog een fijn weekend.

Liefs Elly

7 thoughts on “Regiodag

  1. hihi je krijgt haast nooit te horen hoe lang iemand er over gedaan heeft! Soms jaren, is dat nog enige troost? Of ze hebben maar 1 werkje onder handen, gaat het ongetwijfeld ook harder hihi! Niks van aantrekken, lekker je eigen ding doen in je eigen tijd!! Mooi weekend nog!

  2. Ook is was naar de regiodag maar dan in Pijnacker. Je vraagt je inderdaad af waar al die mooie quilts toch vandaan komen er is altijd zoveel te zien. Fijn dat je het boek nog kon kopen. Ik zit vandaag ook nog bij te komen.

Geef een reactie

