Quilters blessing

Eindelijk weer een blokje van de quilters blessing af.2009_12_okt_0124

Ik wilde gisteren het tweede blok van Tail Feathers gaan voorbereiden. Keurig meteen voor twee blokjes tegelijk de creme stof gesneden. Snel de vlieseline doen, zodat ik dit al in een keer allemaal gestreken klaar heb liggen. Tja en daar zat nou net het probleem. Nergens mijn vlieseline (H180) te vinden. Echt overal gezocht. Stond al op het punt het opnieuw te bestellen. Toen bedacht ik me dat ik nu toch niet veel tijd heb deze week, dus het kon wel even wachten. Toen ik bijna naar bed ging vond ik de vlieseline, was het naast de kast gevallen, duh!

De electric Quilt 6 had ik vrijdag ontvangen, lekker zaterdagochtend op mijn gemak doorgelezen en toen gaan installeren. Alles ging goed, totdat ik het programma wilde opstarten. Kreeg een foutmelding: error 42. En de melding, natuurlijk in het Engels, dat ik de technical support moest inschakelen. Ik zag mij al in mijn allerbeste Engels (dus niet) een mail sturen naar de USA. Computer een paar keer opnieuw gestart, bleef die foutmelding krijgen. Toen er maar mee gestopt en wat anders gaan doen. Maar ja het ligt ook niet in mijn aard om het onopgelost te laten liggen. In de Nederlandstalige handleiding stond een internetadres in USA. Daar maar eens op gaan rondneuzen, en ja hoor bij support stond de melding error 42. Conclusie het had met de beveiliging van Vista te maken en door een simpele handeling was het zo opgelost. Poeh!!!

Uiteindelijk heb ik maar xc3xa9xc3xa9n les uit het boek gemaakt. Mijn bureaulampje bij de computer heeft het begeven. Op het scherm kan ik alles goed lezen, maar niet in mijn boek. En die lampjes heb ik natuurlijk weer niet op voorraad. Maar wat kun je veel doen met dit programma. Ik zit nu al te bedenken hoe ik dat straks ga doen met mijn Quilters Blessing, dat ga ik zeker via de EQ6 doen.

Vrijdagavond heb ik de beslissing genomen om te stoppen met de operette, met name dat ik nu niet mee doen met de voorstelling. Ik heb teveel pijn aan mijn knie en ik wil mij zeker niet laten kennen en dan ga ik toch weer teveel doen. Dus zaterdagochtend een mail naar de regisseur en de regie assistente gestuurd.
Vanmiddag had ik het nog met over met mijn fysiotherapeut. Ik gaf aan dat ze dan toch  van me verwachten dat ik alles doe. Waarop zij zei dat het ook komt door mijn eigen houding van ik kan de hele wereld aan, tja laat dat nu een van mijn valkuilen zijn.

8 thoughts on “Quilters blessing

  1. Hoeveel QB-blokjes moet je nog?
    Je klinkt ook enthousiast over EQ (ik heb 5 maar doe er eigenlijk weinig mee)
    En met de beslissing om te stoppen met de operette valt er vast een last van je schouder. Soms moet je aan jezelf denken, hxc3xa9!

  2. @Yvonne: Ik moet nu nog 7 blokjes, ik heb er 9 af, zit dus over de helft.
    En met de beslissing die ik niet leuk vond om te nemen is zeker een last van mijn schouders gevallen.

  3. Ik denk dat je beslissing om niet mee te doen met de operette een heel goede was. Ik had met mijn borduurprogramma een zelfde soort probleem. Kwam niet door de interne beveiliging heen. Een vinkje was genoeg (na anderhalve dag ploeteren).

  4. Ik ben natuurlijk ook meteen even bij jou gaan kijken. Wat maak jij super leuke dingen. In het verleden heb ik ook aan quilten gedaan, maar ik kan het allemaal niet bijhouden. Mijn passie ligt toch bij het borduren. Zou de stitcherie ook wel willen doen, maar heb op dit moment geen idee hoe dat moet. Moet ik me eens in verdiepen.
    Groetjes,
    Amarins
    http://www.scrapenstitch.blogspot.com

  5. Jammer dat je moet stoppen. Maar wel het verstandigst. Ja, je weet vaak zelf wel wat je valkuilen zijn in het leven. Maar je moet ook aan jezelf denken!!!
    Wat een verhaal van die vlieseline. Klinkt me heel bekend in de oren. Als ik iets kwijt ben kan ik er soms niet van slapen. Belachelijk, toch!
    Succes met je EQ, groetjes Margreet

Geef een reactie

