Prachtig weer

ik heb dit weekend echt genoten van het weer. Lekker veel op het balkon gezetten met de katjes. Gisteren de quilttijdschriften bekeken en vandaag met de Tail Feathers bezig geweest.2009_27_sep_0092  En nog heb ik het eerste blok niet af, maar wel bijna. Misschien lukt het vanavond nog en anders morgen. En die stomme platsteek is ook een crime, waarom wacht ik daar ook mee tot het laatst, grrr. Ik heb zelfs mijn borduurring gepakt, maar dat vind ik ook niet erg werken. Wel voor mijn kruissteekpatronen, dan werk ik altijd met een borduurring, maar met dit soort borduurwerken bevalt het me niet.

Een aantal planten doen het nog bijzonder goed op het balkon, weer andere zien er niet meer uit. Voor die planten is echt het seizoen over.2009_26_sep_0094  De bacopa is net een bruidsboeket.De anjers komen helemaal bij, zit vol knop. In een andere pot heb ik nog een anjer die het zo goed doet.2009_26_sep_0093  Het leek eerst of ze het niet zouden redden. Ze stonden in hun eigen plastic potje en op het moment dat ik ze verpot had kwamen ze helemaal bij. Alsof ze wilde zeggen: "Jij begrijpt ons".

Sinds mijn val (inmiddels al weer drie weken geleden) kan ik nog niet erg mijn draai vinden. Ik ben rusteloos. Het is druk op mijn werk, dat maalt ook door mijn hoofd (als ik er niet ben, blijft het werk liggen). En eigenlijk wil ik gewoon lekker borduren of quilten, en op een of andere manier wil het maar niet lukken. Ik ben absoluut niet depri, want ik geniet van alles om mij heen. Mijn katten, de planten op mijn balkon, het heerlijk weer.

Maar ik baal gewoon als een stekker dat het niet gaat zoals ik wil. ’s Avonds heb ik gewoon een olifantsbeen. Mijn knie is opgezet, en dan is het snel gebeurd met het lymfeoedeem. Ik wil dat het gewoon over is. Dat ik kan gaan en staan waar ik wil, niet afhankelijk zijn van een ander, gewoon mijn boodschappen doen wanneer ik het wil. Lekker winkelen, en niet alleen via het internet. En natuurlijk naar die tentoonstelling of stoffenmarkt.

Ik zal wel weer gewoon geduld moeten hebben………

8 thoughts on “Prachtig weer

  1. Kom op Elly, doorzetten hoor, het zal zijn tijd moeten hebben.Blijf genieten van alles om je heen , en je moet het maar zo bekijken geen tentoonstellingen en stoffenmarkten betekent een dikkere portemonnee toch??Kun je die dan weer leegmaken als je knie is opgeknapt! Sterkte, ennuuuuuhh succes met je platsteek!

  2. Het is jammer dat het niet zo gaat als je wil. Maar je zult er toch doorheen moeten. Als je weer bent opgeknapt ga je jezelf lekker verwennen. Ga maar vast bedenken wat voor leuks je wilt doen/hebben. Heel veel sterkte en die platsteek lukt straks ook wel.

  3. Zo Elly staat de koffie klaar, dan gaan we eerst koffie drinken en dan haal ik de zwabber even door het huis, grinnik.
    Wat naar nu dat je nog steeds niet bent opgeknapt, Ik wens je sterkte toe.
    Gelukkig heb je hulp van je katjes.
    Mooi je planten.
    Nu geniet nog maar even van je balkonnetje.
    Groetjes Joke

  4. Kan me heel goed voorstellen dat je het zat bent maar een goede genezing heeft gewoon zijn tijd nodig ook al is dit niet leuk. Maar gelukkig kan je wel erg genieten van je katten, het weer en je mooie planten. Succes met de platsteek.
    Groetjes Mascha

  5. Bedankt voor jullie opbeurende berichten.
    En Joke je bent zeker niet geweest omdat ik geen koffie klaar had staan, maar de senseo kun je zo aan zetten hoor, haha.

Geef een reactie

