Concentratie? Nou nee

De klap is toch vrijdag harder aangekomen. Ik heb mij helaas ziek moeten melden (hoewel ik nog -tig keer door mijn werk wordt gebeld, blijkbaar kan ik niet gewoon ziek zijn).

Ik kan mij totaal niet concentreren, lezen: twee tellen, quilten: misschien een naadje, stitchery: misschien een draadje. Bah, ik wil dit niet. Ik heb behoorlijk veel pijn aan mijn ribben. Een X-foto maken had geen nut, want als het gebroken is kunnen ze er toch niets aan doen. Mijn long was in ieder geval niet doorboord, want die klonk goed. Ik heb volgens de arts behoorlijke kwetsuren. Mijn been is inmiddels een mooi landschap van allerlei kleuren. Ik moet aan een herstel denken van maanden. Dus het is maar de vraag of ik naar de tentoonstelling in Alkmaar kan. Kan ik wel met de uitvoering van de operette meedoen in november? In deze uitvoering moet ik o.a. walsen. En zingen probeer ik ook maar even niet, want dan moet je je long uitzetten (en die drukt dan weer tegen je ribben).

Dus kijk ik maar naar de vogels en mijn katten. De ene keer staand, dan weer liggend en dan weer zittend. Ach je moet een beetje afwisselen. Bij ons zijn veel groene halsband parkieten. Die zijn jaren geleden uitgezet in het Vondelpark, maar ze hadden niet verwacht dat deze beesten het zo goed zouden doen in onze klimaat. Er zijn er zeker honderdduizenden in Nederland. Ik vind die schreeuwlelijks heerlijk beesten, tenminse leven om je heen. Vanochtend zaten zij bij mij voor in de boom.

Groene_halsbandparkieten1 Groene_halsbandparkieten2 Groene_halsbandparkieten3

Groene_halsbandparkieten4 Groene_halsbandparkieten7 Ze zaten met z’n vieren in de boom. Maar ze waren met een groepje of acht. Tegen zondsondergang komen ze vaak in groepen van ongeveer 30 vogels langs, soms heel laag en dan is het echt zo’n groene waas dat langskomt.

12 thoughts on “Concentratie? Nou nee

  1. Wat een pechvogel ben je, heb je soms ook een hersenschudding dat je je niet kunt concentreren? Doe maar echt heel rustig aan, hoe vervelend ook en denk aan al het leuke wat je in A’dam hebt gedaan…..

  2. Hxc3xa8 bah wat een pech heb je!! Hopelijk knap je snel weer wat op en krijg je weer zin om naald en draad op te pakken….. dat verzacht dan een beetje het gedwongen thuis zitten!! Toitoi!!

Geef een reactie

