Tall ship en SBS

Ik heb nog geprobeerd om vanuit huis met de telelens het schip te fotograferen maar dat lukt ook niet erg, er staan allemaal kranen omheen en je ziet bovendien alleen de bovenkant. Dus maar even een foto van het internet geplukt.2026_33_7thetallshipdarmlodziezy_we De Dar uit Polen ligt nu een paar dagen in de Coenhaven.

Gisteravond heb ik naar het programma van de Uitmarkt gekeken: van Jordaan tot opera en in die tussentijd toch toch nog een blok van de SBS afgemaakt. Dsc02934_bewerkt1 Dit is blokje A2: Shoo-fly.

Gisteren heb ik na dat ik mijn blog had geschreven Belle nog gekamd. Volgens mij is zij nu twee kilo lichter. Ik ging nu echt pluk voor pluk op zij kammen want dan komen die onderharen een beetje los. Nou en die kwamen los en nu nog. Dsc02930 Bovenop de krabpaal zie je hoeveel ik eraf heb gehaald. Ze heeft ook zo’n dikke vacht en blijkbaar met gewoon kammen en borstel krijg je niet alles los. Dsc02933 Daarna heb ik Bobby gekamd en het is nog niet eens een tiende wat ik bij hem er af heb gehaald vergeleken met het aantal van Belle. Is ze niet weer mooi geworden?

En waarom moet ik ook weer zo stronteigenwijs zijn. Af en toe moet je gootsteen ontstopt worden. Dat doe ik dus zelf wel even. Dat houdt in dat ik op de grond moet en alles uit het keukenkastje moet halen. Alles eruit halen, en die stop/ pijp of hoe die dingen ook heten loshalen. En dan schoonmaken, tja dan moet ik tussen die troep door eerst weer zien op te staan, nou ja het is gelukt anders zat ik nu niet achter de computer. Ik dacht ach dan kan ik gelijk ook die van de wastafel in de badkamer wel doen. Nou mooi niet, de voorste ring krijg ik nog wel los, maar die achterste… grrrrrr. Laat dan maar zitten. Dan moet ik mijn papaatje maar even lief aan kijken. Maar ik ben bang dat er een nieuw buizensysteem geplaatst moet worden, want het lijkt wel of het allemaal een beetje geoxydeerd is. In de keuken is het gelukkig van plastic en niet van roestvrijstaal. Ach ik wacht maar af.

Vanavond met de stitchery van de Tail Feathers verder. Ik was heel veel van plan vandaag, maar ja dan moet ik maar niet andere dingen gaan doen.

InFotos0003  eens hoor ik een herrie, traumaheli dicht in de buurt. Snel op P2000 kijken, ja hoor, hij moest in de Molenwijk zijn. Wat imposant om dit van dichtbij te zien. Foto is natuurlijk wel met mijn mobiel gemaakt. De aanleiding van zoiets is nooit prettig. Heel politieteam op de been en iedereen maar speculeren. Alles is in de omgeving afgezet. Het gebeuren was aan de andere kant van de flat van waar de helicopter stond. Deze was geland op zo’n voetbalveldje van Johan Cruyf.

5 thoughts on “Tall ship en SBS

  1. O,o, wat is dat erg die haren .
    Hier is het net zo met de honden haren .
    Ze glimmen dan ook weer als ze zijn geborstelt.
    De poesen zijn dan ook een plaatje als ze zo mooi zijn geworden .
    Maar je weet het ik ben als de dood voor poesen .Zeker een aanvaring met ze gehad in een vorig leven .hahahaha

  2. Hoi Elly,
    weer een beetje bijgekomen van je oppaspoezen? Ik las net even al je blogs van afgelopen week in 1 keer. Die verstop-acties ken ik ook wel, die van mij doen dat geregeld en elke keer krijg ik zowat een hartkwaal als ik ze dan niet vinden kan…. Maar het zijn wel schoonheden hoor!! Ik heb onze Dirk ook wel eens zo grondig geborsteld dat ik er – als ik wat handiger was – een katje van had kunnen bouwen. Onvoorstelbaar wat een haar!!
    Ik hoop dat je het deze week wat rustiger hebt.
    Bianca

  3. Ha nu zie ik hem beter, wat een mooie boot.
    Prachtig hoor je katten, en ja dat kammen!
    Nu Simba dacht zondag ga maar in gevecht met de buur kat dan verlies ik meteen mijn zomer haren!! en ik dus ook, dat snap je wel, want meneer was nergens meer te vinden, ‘savonds kwam hij op 3 poten binnen. en minder haar!
    Groetjes Joke

  4. Elly. nee ze heeft mijn naaimachine niet meegenomen hoor, maar ze had het zeker graag gewild,grinnik.
    Fijne dag groetjes Joke

Geef een reactie

