Kat zoek

Mijn zus, die een etage lager woont, is met vakantie en ik zorg voor haar vier katten. Ze staan me meestal op te wachten, behalve een want die kijkt mij altijd argwanend aan. Het is het stiefzusje van mijn eigen Myra.

De een na jongste, een Britse Korthaar is geboren met een kippenborstje. Dus mijn zus houdt deze altijd extra in de gaten, wat volgens de dierenarts niet echt nodig is. Tja en nu komt het. Ik kom vanmiddag thuis. Eerst mijn eigen katten eten gegeven en toen naar haar katten toe. Dan blijf ik daar meestal even zitten, bijv op het balkon zodat ze extra aandacht krijgen. Ik kan het niet: eten geven en meteen weer weg.  Maar Ieniemienie degene met het kippenborstje was niet te vinden. Ze kon niet weg zijn, en toch ga je twijfelen.De andere katten deden verder ook niet onrustig. Het hele huis doorzocht, over het balkon in de tuin beneden gekeken. Op een gegeven moment zelfs naar de buren beneden gegaan of ze misschien een kat hadden gezien. Weer naar boven. Ik kan jullie zeggen dat ik steeds meer in paniek raakte en de katten ook door mijn reactie. Ik had echt alles al doorzocht, zelfs de wasmachine en de vaatwasser. Toen ging ik in de kledingkast kijken die aan een kant volledig dicht is. En ja hoor, daar lag madam op een doos met zo’n blik: "Zeg je stoort me". Maar ik kan jullie wel zeggen dat ik weer tien jaar ouder ben geworden door die capriolen van deze kat.

Ik wist wel dat ze niet beneden kon zijn en toch ga je twijfelen."Ik heb ze toch gisteravond nog snoepjes gegeven voor dat ik wegging?"

Ik heb het namelijk ooit eerder gehad met een kat van mijn zus die inmiddels is overleden. Het was een oudje en af en toe was ze uitgedroogd en dan kreeg ze weer een "shot" en daar knapte ze helemaal van op en ging weer maanden mee als een jonge kat. En prompt die kat sloot ik ’s nachts buiten en pas de volgende avond kwam ik weer (toen woonde we nog niet in het zelfde appartementencomplex). Ze zat helemaal te rillen opn het balkon, het was koud en het had geregend. Ik helemaal in paniek de dierenarts gebeld en ik kon meteen komen. Ze kreeg haar "shot" en ze kwam weer helemaal bij en zag er piekobello uit toen mijn zus thuis kwam.

Dsc02918_bewerkt1_3 Maar ik kan jullie wel zeggen dat ik weer tien jaar ouder ben geworden door die capriolen van deze kat.

Ik had aan het begin van de avond aan het tweede deel van de stitchery van Tail Feathers willen werken, maar het lukte gewoon niet. Het eerste deel heb ik gisteravond wel af gekregen.

Ik denk dat ik vanavond maar aan een blok van de SBS verder ga. 

8 thoughts on “Kat zoek

  1. O wat kunnen die katten ons toch ongerust maken!! maar gelukkig is het goedgekomen.
    Simba vindt het ook heerlijk om bij mij in de kast te liggen, liefst helemaal achterin zodat je hem niet kan zien.
    Ik zeg altijd Simba woont niet bij ons, maar wij bij hem, zijn wil is wet!!
    Ben blij dat het goed is afgelopen,
    Liefs Joke

  2. Ik ben erg bang voor katten en waarom ik weet het niet .
    Moest ook eens op een kat passen (alleen eten geven ) zou voor een weekend zijn .
    waren 5 dagen geworden ,maar de kat was echt van plan om weg te lopen als de kans daar was.
    Iedere keer als ik binnen kwam probeerde de kat weg te komen ….
    Het waren slopende dagen voor mij droomde gewoon dat de kat weg was .
    helemaal in paniek was ik ,heb ook gevraagd of ze het mij niet meer willen vragen en dat ik best andere klusjes zou doen maar niet meer de kat .
    Ze konde het begrijpen gelukkig

  3. Heel vervelend als een kat weg is. Gelukkig heb je hem/haar weer snel gevonden.
    Een paar weken geleden was een van de katten van DD2 weg. Waarschijnlijk van het balkon gevallen. Na een kleine week heeft ze haar op de parkeerplaats van de flat gevonden. Hoe ze nu daar kwam is een raadsel, want de parkeerplaats en het balkon liggen aan verschillende kanten van de flat. Lees het verhaal maar eens op mijn weblog.
    Maar ze was verschrikkelijk blij toen ze haar weer terug had.

    Groetjes Marjolein

Geef een reactie

