SBS en quiltersblessing

Gisteravond heb ik genoten van het Prinsengrachtconcert. Wat een dijk van een stem heeft Danielle de Niese, om jaloers op te zijn. Alleen het eerste nummer heb ik niet gezien en vanmorgen even bekeken op uitzending gemist. Wat is internet toch ideaal. Dsc02915_bewerkt1 Gisteren op het balkon lekker met de stitchery van de quiltersblessing beziggeweest.

Sbs_a1 Kijk en gisteravond heb ik onder het concert mijn SBS blokje A1 Mosaic No.3 afgemaakt. Het tweede blokje van mijn verzameling. Ik heb dit met luierinleg gemaakt, maar soms is het dan wel moeilijk om je naald er door heen te krijgen (al die lagen stof en luierinlegvel). Ook had ik met rose kleermakerskrijt gewerkt op de luierinlegvel. Moet je ook noooooit doen, het is vrijwel niet te zien wat je aan het doen bent. Ach overal leer ik weer van. Dsc02913

Wat wel ideaal is is dit hulpmiddeltje van Clover, finger presser. Daar kun je perfect de naad mee gladstrijken zonder strijkbout. Ik wil ook nog wel eens met blauwe uitwasbare inkt werken en die mag je niet strijken, want dan is de blauwe streep bljvend, en daar is deze fingerpresser dan perfect voor.

Gisteravond heb ik ook nog mijn stitchery voor de Tail feathers op stof voorbereid, zodat ik vanmiddag op het balkon heerlijk kan borduren. Straks krijg ik eerst mijn ouders op koffievisite.

Allemaal een fijne zondag.

9 thoughts on “SBS en quiltersblessing

  1. O wat mis ik dat concert. mijn moeder vertelde m vanmorgen dat het prachtig was. en nu hoor i het ook weer van jou.
    Mooi je blok geworden , mooi dat blauw, en wat een schattig borduurwerk. enig.
    Fijne zondag groetjes Joke

  2. Elly dank voor je reactie op mijn blogje.
    Ik had mijn machine op een kleinsteekwagentje gezet prima te doen hoor.
    Enne bevalt jouw machine heb jij ook een borduurmodule erbij .
    Ik ben zo benieuwd of hij me zal bevallen dinsdag.
    groetjes Dorine

  3. Mooie blokjes Elly, de fingerpresser heb ik ook uitgeprobeerd, maar ik ben links en dan werkt hij niet echt goed, dus doe ik het maar gewoon met de nagels of het strijkbout(als ik de blauwe stift niet heb gebruikt!!)

Geef een reactie

