Tail Feathers en SBS

Vroeger (paar jaar terug), als je niet thuis was, kwam de pakket post ’s avonds nog een keer. Dat is nu niet meer. Ze komen nu de volgende dag nogmaals, maar een tijdindicatie kunnen ze niet aangeven. Dus al je pech hebt, zoals ik nu kun je het de volgende dag ophalen bij een agentschap. Nu had ik nog een keer pech dat ik vandaag moest werken en het helemaal niet op kon halen. Maar gelukkig had mijn zus vrij en heeft zij het voor mij opgehaald. Lief hxc3xa8?

Kijk: dit zat in het pakket.Tail_feathers_1  Het eerste deel van de bom Tail Feathers. De rol stof is voor de gehele quilt. Eigenlijk zonde om te gaan snijden….

Helaas moet ik tot het weekend wachten om hiermee te beginnen. Ik ben nu echt te moe om zelfs al het patroon te lezen en dan moet ik morgen nog een dag werken. En zaterdag overdag kan het ook niet, want mijn zus wordt 50 jaar.

En gisteravond heb ik dit gemaakt. Mijn allereerste blok van de Sylvia Bridal Sampler oftwel SBS.

Zo’n simpel blokje en ik weet het Sbs_a3 nog verkeerd te doen. Ik deed het op luierinlegvel. Ten eerste ga ik al met roze potlood tekenen en dat zie je toch goed, dus niet. En op een gegeven moment ging ik keurig op de lijn naaien. Ja een lapje op de luierinlegvel en niet twee lapjes op elkaar. Maar goed, het is uiteindelijk gelukt. Dit is blok A-3 Bright Hopes.

Het was de bedoeling om te beginnen bij A-1, maar dit was even makkelijker snijden. Stof snijden moet ik absoluut niet doen als ik moe ben. Voor ik het weet verpest ik de stof. De kleuren van deze quilt zullen voornamelijk blauw zijn met witte achtergrond en een roze accentje. Dus ik heb met dit blok wel meteen de kleuren neergezet.

4 thoughts on “Tail Feathers en SBS

  1. Dit is zo herkenbaar. Als ik moe ben moet ik alleen maar iets gaan doen wat veilig is. Vooral niet gaan meten en knippen want dat gaat altijd behoorlijk fout. Je hebt wel een mooi blokje gemaakt. leuke kleuren ook.
    Groetjes Mascha

  2. hee, ik zie bij jou in je blok ook 2 lapjes die ik voor mijn sbs heb….. die 2 blauwtjes. Ik moet er alleen hoognodig weer mee verder…. nouja, straks zijn de kinderen weer naar school, dan krijg ik vast meer tijd (hahaha)

Geef een reactie

