Kattenbom

Ja, je gelooft het niet, maar ik heb twee blokken van de kattenbom af met applicatie.Dsc02836_bewerkt1

Uiteindelijk viel het wel mee om de applicatie te maken en dan heb ik ook weer: "Zit ik daar zo tegen aan te hikken". Het gaat prima met vliesofix en daarna vastzetten met een festonsteekje. Alleen heb ik daar wel een aparte applicatienaald voor gebruikt, heel klein. Naait heel fijn, maar een crime om je draad erin te krijgen, zelfs met een tante Betje. En je naait snel door je huid heen, zat mijn vinger bijna vast aan de kattenbom. Ook had ik het strijkijzer iets te kort op de plaatjes gehouden, want niet alles zat goed vast. Maar daar heb je weer van die prachtige applicatiespeldjes voor. Ach en daar leer je ook weer van.

Vrijdag is het pakket van de Tail Feathers door Magdaleentje verstuurd, maar helaas niet gisteren bij mij aangekomen. Afwachten wanneer het nu binnenkomt. Misschien heeft het wel zo moeten zijn, want nu heb ik deze kattenblokken afgemaakt. Bij de Tail Feathers zit ook veel applicatie dus ik moet er toch aan wennen / leren.

Ik leer wel veel met de blokken van de kattenbom en de tips op andere weblogs en het prikbord. Ik zie de blokken een beetje als leerschool. Ik merk dat ik ook steeds preciezer ga werken, omdat je nu ook meer weet waar je op moet letten.

Ik moet nu op drie blokken nog de applicatie doen. Een blok ben ik op dit moment aan het patchen en twee zijn niet verder dan het patroon uitgeprint. Heb ik het toch nog aardig gedaan, want ik ben pas maanden later met de blokken begonnen. Wil je ook nog starten met de blokken dan is dit mogelijk want ze staan nog gewoon op de website van Sundrop Design.

Die katten van mij vinden het heerlijk op het balkon. Belle heeft nu ook de bank ontdekt, dus het is voor mij nu helemaal vechten om een plaatsje. Hier liggen ze met zin tweexc3xabn  naast me, je moet niet vragen hoe ik de foto heb gemaakt, want ik zat er gewoon naast. Myra had net gegeten en komt net buiten.

Dsc02834 Dsc02822_2

6 thoughts on “Kattenbom

  1. Ik gebruik ook zo’n naaldje, maar baal iedere keer als de draad op is, want om daar een draad doorheen te krijgen dan ben je wel een kwartier bezig!Maar het maakt wel fijne steekjes. je blokken zijn mooi geworden!

  2. Leuke blokken en zo toepasselijk.
    Wat een schatten van katten. Bij ons is het ook altijd vechten voor een plaatsje op de bank met die twee katten van ons.
    Groetjes Mascha

  3. Leuk, die kattenblokken. Kan ik misschien ook wel es gaan maken.
    En wees blij dat je nog een zitplek hebt… Die van mij zijn zo verwent dat zij in een tuinstoel liggen en ik er dan maar een krukje bij pak om zelf op te zitten ;-D Ja, ik ben niet helemaal wijs hoor….
    Groetjes, Bianca

Geef een reactie

