Uitzicht op het balkon

Dsc02812 Als ik op mijn balkon sta en ik kijk op zij dan kan ik bijna op het water kijken. Echt op het water kijken lukt niet, want daar zijn de huizen en de bomen te hoog voor. Maar wel als er zo’n cruiseschip voor bij komt (even op de foto klikken voor vergroting) en dan kijk ik op deze site PTA Amsterdam en dan kan ik zien welk cruiseschip van de terminal is vertrokken. Dit is de Costa Luminose en vaart onder de Italiaanse vlag. Hij is 292 meter lang en 2260 passagiers kunnen aanboord. Hij heeft maar liefst 13 dekken,  dus logisch dat ik deze goed kan zien (ik zit dus op 3 hoog). En dan zit er ook nog een webcam aan boord die maakt af en toe een foto en dan kun je zien hoe dit schip Amsterdam verlaat. Ik blijf het bijzonder vinden, zo’n flatgebouw dat blijft drijven.

En het is tochDsc02813  nog gelukt om een stitchery van de quilters blessing af te maken. Ik zie alleen dat   de blauwe stift nog niet helemaal is opgelost. Ach weer even natspuiten en het is verdwenen.

Quick and easy cooking geldt echt voor mij. Vroeger kon ik nog wel lang kokkerellen, tegenwoordig wil ik het zo snel mogelijk klaar hebben. Zeker als ik zoals vandaag gewerkt heb, dan heb ik er geen zin in. Dan wil ik zo snel mogelijk op mijn balkon zitten.

Omdat ik eerst weer een stitchery moet tekenen ben ik weer verder gegaan met de kattenbom, maar dat wil niet echt vlotten. Wel prettig om te doen op het balkon, mits de katten niet mijn plek hebben ingepikt.

3 thoughts on “Uitzicht op het balkon

  1. Dat is een flinke jongen, dat schip. Bij mij wil de kattenbom ook niet zo goed, ik weet niet wat het is, misschien teveel andere leuke dingen bij het eind,haha. Groetjes

  2. Hoi Ellie,
    Ik zag je reactie op mijn blog, nou, als mijn Arax kwaad is, berg je dan maar rustig, ik heb er twee, die ene is de rust zelve, maar Arax……laatst heeft hij toch een hond aangevlogen die te dicht op zijn territorium kwam, sindsdien heb ik een bordje op het tuinhek hangen, “gevaarlijke Poes” betreden op eigen ricico. Maar leuk zijn ze he ? Het zijn ongelofelijk leuke beesten en ik ben er stapelgek op.

    groetjes, Jeannet

Geef een reactie

