Naaimachine

Weten jullie wat dit is?

Dsc02749 Dsc02750

Mijn  allereerste naai-machine. Hij werkt op batterij.

Een paar maanden geleden ging mijn vader opruimen en kwam deze naaimachine tegen en vroeg of ik deze nog wilde hebben (hij weet ook wel dat ik geen nee zeg). Dus ik zei volmondig ja. De batterij erin was gesmolten dus hij ziet een beetje vies van binnen en het draad bovenop zat ook aan de machine vast gesmolten. Het spoeltje ben ik niet zo heel lang geleden in mijn naaibox tegengekomen, maar is dus nu niet meer te vinden.

Ik zal een jaar of 8 xc3xa0 9 zijn geweest toen ik deze naaimachine kreeg. Mijn moeder maakte veel kleding en ik ging aan mijn naaimachine werken om kleding voor mijn (Barbie)poppen te maken.

Als er toen toch iemand in mijn omgeving was geweest die quilten, zou ik dan toen al besmet geweest met het quiltvirus? Hoeveel quilts zou ik dan niet nu al hebben gemaakt?

Mijn eerst volgende naaimachine was een Brother, je kunt wel zeggen dat ik dat van mijn eerste salaris heb gekocht (misschien tweede of derde maar dat weet ik niet meer precies). Maar deze machine liep vaak vast. Daarna heb ik een Singer gekocht. Best wel veel plezier van gehad, maar ook deze liep zeker met bijv. dunne stoffen vaak vast en ik heb toen ook geen kleding meer genaaid. Tja en nu heb ik een Bernina 440Q, wat ben ik blij met deze machine. En ik heb hierop nog lang niet alles uitgeprobeerd wat mogelijk is.

En mijn allereerste kleine Singer? Die naaimachine staat nu in mijn hobbykamer, want weg gaat hij nooit.

En over weblog heb ik dus te vroeg gejuicht, krijg nog steeds (of is het weer) niet van alle reacties op mijn weblog een mailbevestiging.

2 thoughts on “Naaimachine

  1. Ik heb dezelfde, wat leuk. Ik heb voor mijn communie gekregen van mijn oma en opa. Mijn schoonvader heeft hem laatst schoongemaakt en hij staat nu te pronken in mijn naaihoekje. Nu ga ik eens verder lezen op je blog, ik heb hem pas ontdekt.

Geef een reactie

