Wat ik vandaag aan het doen ben

aan het uithalen. Ik heb een quiltje van het 12 maanden project van Magdaleentje gemaakt. De top was af en ik dacht even door te quilten op de machine. Dat ging al niet helemaal zoals ik wilde. Maar uiteindelijk was het gelukt. Totdat ik de draadjes wilde afknippen.Dsc02740 Dsc02741Kun je zien wat er fout is gegaan? Ik had dit keer niet geregen, maar met die speciale veiligheidsspelden gewerkt. Toen ik alles gespeld had, had ik inmiddels de microstitch binnen, dus de randen daarmee gedaan. Maar helaas is in een hoek de achterkant niet glad getrokken en dat irriteert me. Je krijgt een rare ophoping aan de voorkant. Dus ik was vandaag in die hoek alles aan het uithalen. Die microstitch werkt trouwens perfect, alleen die veiligheidsspelden niet, ze gaan heel stroef door de stof en schieten vaak los. Die zwarte pitjes op de rechterfoto zijn van de microstitch. En je hebt ze er ook zo weer uit, toppie. Ik heb nu alles uitgehaald en mag nu de naaimachine weer neer gaan zetten, maar natuurlijk dat hoekje eerst goed sandwichen en dat doe ik nu lekker met de microstitch.

Gisteren was ik met mijn zus naar mijn ouders in Ermelo. Dat huisje hebben ze al jaren. Vroeger ging we daar altijd op naar toe op vakantie. We hebben heerlijk in de tuin gezeten, hoewel de zon niet erg door wilde zetten. Mijn vader heeft een hele grote vijver gemaakt en de vissen kwamen naar boven. Ik hoop dat de foto een beetje duidelijk over komt.Dsc02713

En wat zeer irritant was, er zat steeds een roodborstje bij ons in de buurt, maar elke keer als ik mijn fototoestel in mijn handen had vloog hij snel weg. Zat ik weer startklaar en dan kwam hij niet. Legde ik mijn toestel weg, kwam hij vlak bij ons op zijn dooie gemakkie zitten en ondertussen mij uitlachen. Ik heb echt -tig foto’s gemaakt, maar dit is nog de beste geworden en dan ben ik nog aan het photoshoppen geweest om hem dichter bij te halen.Dsc02731_bewerkt1

Wat ook bijzonder was dat er al paddestoelen waren, die verwacht je niet, maar ja het is toch vrij vochtig geweest.

Dsc02727 Gisteravond gebarbecued. Dus ik elke keer op staan om het vlees om te draaien. Tja, dat heb ik weer gevoeld toen ik vanochtend op stond. Kon met mijn rug weer niet op of neer.

2 thoughts on “Wat ik vandaag aan het doen ben

  1. Wat jammer van je quiltje, maar ik hoop dat je het inmiddels goed hebt gekregen.
    Ja die microtstich werkt perfect ben ook blij dat ik me heb laten over halen door Cuny toe der tijd om hem aan te schaffen. scheelt heel veel werk.
    Moet wel lachen om je roodborstje ik zie Angus ook vaak naar buiten schieten, en woep vogeltjes weg. Maar ik zie hem hoor!!!
    Mooi al paddenstoelen. Ze schieten hier ook al de grond uit. omdat het zo nat is.

    Groetjes Joke

Geef een reactie

