Nieuwsbericht

Net op het nieuws gehoord dat Ria Brieffies van de Dolly Dots is overleden. Vorige week las ik bij de kapper in een van de roddelbladen dat ze een heerlijke vakantie had gehad, maar dat ze voelde dat de tumor was gegroeid, en bij thuiskomst bleek dat ook. Zij is helaas een van de vele die de strijd niet heeft mogen winnen.

Afgelopen zaterdag vernam ik dat een oud koorcollega van mij het leven niet meer zag zitten en is overleden, ik ben helemaal verbaasd (is trouwens niet het goede woord wat ik echt voel).

Als ik zo om mij heen kijk zijn er heel wat mensen om mij heen overleden, waarvan de belangrijkste mijn zus is, twee jaar geleden.

Ook op mijn werk, ik werk er nu 26 jaar, en ik weet wel dat is best veel. Maar je wil niet weten hoeveel collega’s zijn overleden, verwacht en zeer onverwacht.

En hoe ouder je wordt hoe meer je het tegenkomt (ik ben van het bouwjaar 1963).

Het zet je wel weer tot denken……… Pluk de dag en Leef met de dag
en mijn levensmotto: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

5 thoughts on “Nieuwsbericht

  1. Ja Elly we zijn maar een mens van een dag, ook ik heb in der loop der jaren heel wat vrienden en familie om me heen weg zien vallen, ik heb nog maar weinig over. Dit jaar in een maand, een vriendin, 2 ooms en een tante.
    De meeste van mijn vrienden hebben de 50 niet eens gehaald. Triest allemaal hoor, dus ja pluk de dag.
    Ik denk dat het niet eens te maken heeft met leeftijd, want bij mij begon het al vroeg (bouwjaar 1955)
    Groetjes Joke en ja een lach per dag geeft hoop en geluk.
    En wie mooie herinneringen heeft leeft twee maal, is mijn motto.

  2. Ja als je dit weer hoort sta je er weer even bij stil. de een gaat vroeg en anderen zoals bv mijn ouders leefden heel lang beiden 86 jaar geworden en 60 jaar getrouwd. Zelf zal ik dit niet halen mijn (ex)echtgenoot stierf in 1997 en de echtgenoot van mijn huidige man in 1996.
    Nu zijn wij al weer 9 jaar samen .
    dus zoals je schreef Pluk de dag. en geniet van de tijd die je gegeven is.
    Ik ben van bouwjaar 50 en mijn man van 40

  3. Zo is het maar net. Door het overlijden van mijn ouders op jonge leeftijd ( moeder toen ik 5 jaar was en vader op mijn 20) sta ik hier zoveel mogelijk bij stil. Moeders was nog maar 42 jaar en mijn vader 60 toen hij overleed. Heel belangrijk om te doen wat je graag wilt. En dit proberen uit te voeren. Geniet van elke dag dat je “gezond” op mag staan en te genieten van de dingen van de dag…
    jammer genoeg worden wij niet allemaal oud en heel erg jammer dat er nog steeds mensen zijn die niet oud willen worden.

  4. Inderdaad, pluk de dag. Ik heb zelf mijn eerste man verloren toen hij 36 jaar was, en in het zelfde jaar overleden mijn moeder en schoonmoeder. Een hele heftige tijd. Sindsdien zijn er nog velen uit ons naaste kringetje overleden. Ik probeer dus zelf zo veel mogelijk van elke dag te genieten.
    Las net in je blog dat je naar de Bricoleur gaat, woon er eigenlijk vlak bij (in Wijdewormer) maar kom er nooit, is dat een leuke winkel?
    Groetjes en fijne vakantie,
    Margreet

  5. Ja,soms is het schrikken als je gaat tellen hoeveel mensen er al niet meer zijn…
    Ik ben zelf van bouwjaar 58 en mijn vader is twee jaar geleden overleden,nog jong 73,hij had vast nog zeker tien jaar meegekund volgens mij….maar een nare ziekte en het is gebeurd..Ook ik ga uit van een dag niet gelachen,een dag niet geleefd en haal eruit wat er in zit,het kan opeens zo maar afgelopen zijn….

Geef een reactie

