Vleermuizen

Ik woon op drie hoog en ik wil nog wel eens met mijn hoofd uit het raam hangen. Tja ik woon nu eenmaal in Amsterdam (in de Jordaan is het normaal dat je uit het raam hangt). Oke ik woon niet in de Jordaan, maar in Noord tegen Zaandam aan.

Ik wil gisteravond naar bed gaan en ik denk waar zit Belle toch tegen te mopperen, ze zat in mijn hobbykamer voor het raam, waar ik meestal dus uit het raam hang. Normaal doet ze dat als ze een vogel ziet, maar ik kon niets ontdekken.

Ik ging de slaapkamer in, ik heb nooit mijn gordijnen helemaal gesloten, kan niet tegen donker en ik heb toch geen inkijk van buren. En in eens zie ik ze achter elkaar: VLEERMUIZEN. Vlak voor het raam en tegen de muur aan en weer terug naar de boom die voor het appartementencomplex staat. Nu snap ik ook waarom ik regelmatig van die rare zwarte dingetjes aan de buitenkant van mijn raam heb, muizenstront.

Ik vind vleermuizen prima, als ze hoog in de lucht vliegen, maar niet zo vlak langs mijn raam.

En je denkt toch zeker niet dat ik ’s avonds nog mijn hoofd buiten het raam steek. En ik weet wel, ze zijn banger voor ons dan jij voor hun, maar ik moet er toch niet aan denken, brrr, ik gril er van.

4 thoughts on “Vleermuizen

  1. Bij ons vliegen de vleermuizen ook om ons huis heen.
    Ze hangen tussen de lijst en de pannen van ons huis!
    We hebben er wel eens tussen de 40 en 50 uit zien vliegen!
    Maar ze doen ons niks hoor, xc3xa9n ze vangen ook de muggen, dan hebben we dxc3xa1xc3xa1r toch geen last meer van!!!
    Er liggen wel veel muizenkeuteltjes, dat wel!

Geef een reactie

