Keuzes maken

Vorige week schreef ik bij mijn wie, wat, waar op mijn Hyves: "Het is helaas een jaar geworden om keuzes te maken: gepland  en niet gepland, verwacht en onverwacht".
Een van die keuzes is dat ik gestopt ben met de musical. Fysiek trek ik het gewoon niet meer bij een fulltime baan. Het was wel een vorm van sport. Want dat wordt ook gezegd, als je fysiek iets mankeert moet je gaan sporten. Wanneer moet ik dat doen? ’s Avonds na een dag werken ben ik kapot en dan kan ik echt niet nog even naar de sportschool. Het stoppen met de musical heeft me wel rustgegeven, twee avonden weg en dan al die extra repetities vlak voor het optreden…. Ik blijf vooralsnog wel bij de operette, maar dan moeten ze geen rare dingen gaan doen, ik kan bijv. niet knielen.

En zo zijn er nog meer keuzes die ik heb gemaakt. De keuze die ik gisteravond heb gemaakt is naar aanleiding van een tv programma. Gok’s Fashion Fix een modeprogramma op Net 5.   Hij was gisteravond met een vrouw bezig die zich nu saai kleedde en alle kleding van de jaren 80 had bewaard. Dat zette mij aan het denken. Nu kleed ik me echt niet saai, maar ik heb wel veel oude kleding nog liggen en natuurlijk allemaal maatje 38, nou die zal ik echt niet meer terug krijgen, en al zou ik dat maatje krijgen, dan is de kleding van die tijd toch echt gedateerd. Dus ik heb een start gemaakt met mijn kast leeg te maken. Ik heb al behoorlijk veel uitgezocht dat zo wegkan. Ook beneden in de box heb ik nog een koffer met kleding, maar dat komt op een later tijdstip. Ik weet precies hoe het gaat, dan ga ik gelijk bezig met de box en ik kan nu eenmaal niet alles tegelijk en dat zal ik eens moeten accepteren. Net zoals mijn arts vorige keer tegen mij zei: El, je zult moeten accepteren dat je gehandicapt bent". Maar ik geloof dat ik dat nooit zal accepteren.

Vanmiddag ben ik naar het winkelcentrum Buikslotermeerplein geweest. Er is een mediamarkt  Xenos en de Big bazar gekomen.. Heerlijke winkels, behalve de big bazar, daar word je echt claustrofisch van, die is echt te klein, dus als ik naar Big Bazar wil, dan ga ik wel naar Zaandam.

Morgen ga ik naar een quiltwinkel om de stoffen voor de quilt voor mijn moeder uit te zoeken.

Kijken of ik vanavond wat aan mijn stitchery kan doen. Op het moment ben ik steeds te moe waardoor ik fouten maak en het weer mag uithalen. Een ander zal misschien die fouten niet zien, maar ik wel.

2 thoughts on “Keuzes maken

  1. Ja het is moeilijk soms om keuzes te maken, maar ook ik ben daar in der loop der jaren achter gekomen. De doktoren zeggen makkelijk leer er mee leven, maar soms moet je wel kwaad worden want anders ga je bij de pakken neer zitten.
    Gelukkig hebben we onze hobby waar we ons in kunnen uitleven.
    Ik had gisteren ook zo een dag, ik had een kussen nodig voor die mooie kussen die Lida voor me gemaakt had, en ik deed de kast open en kon er niet door heen komen! was al begonnen met opruimen, maanden geleden en veel weg gebracht voor goede doelen, maar volgens mij is die kast nu nog net zo vol! smile.
    Je moet aan jezelf denken en kijken wat je wel en niet kan doen,
    Doe het rustig aan dan komt alles van zelf terecht.
    Hoop dat je geslaagd bent voor stofjes!
    Waar ben je geweest!
    Weet je eigenlijk dat dinsdag op de markt van Purmerend een hele leuke kar staat met hele mooie quilt stoffen, en goedkoop!!!
    Groetjes Joke en houdt de moed erin.

Geef een reactie

