Bruidskussentjes van boutis

Drie jaar geleden is mijn nichtje (dochter van mijn oudste broer) getrouwd. Zij vroeg of ik haar bruidskussentje wilde maken. Ik had net een beetje geproefd aan de quilt, en dan moet je gaan bedenken wat voor kussentje ga je maken. Het was net in een superstresstijd voor me. Er was een opendag bij Bricoleur en daar werd een demonstratie over boutis gegeven. Dus het idee voor het bruidskussentje was ontstaan. Ik heb hier een workschop bij de Bricoleur voor gevolgd. Een super priegel werkje maar wel leuk om te doen.2009_06_26_3292

Dit slabbetje heb ik op de workshop gemaakt.  De tijd was te kort om het hele slabbetje te maken, dus thuis verder afgemaakt.

Maar toen had ik spullen voor het bruidskussentje nodig. En dat moest uit Frankrijk vandaan komen en uiteindelijk heeft dit best nog een tijd geduurd. Achteraf is het mij wel duidelijk geworden dat je ook gewone katoen hiervoor kunt gebruiken.

Een patroontje moest hiervoor natuurlijk ook worden bedacht. Ik heb gekozen voor de vredesduiven. Blijkt toch achteraf dat dit het thema van hun dag was. Toeval?

Het werd wel een race tegen de klok om het kussentje af te maken, want ik ben in die periode ook nog verhuisd. Zat ik tussen de verhuisspullen in dit kussentje af te maken. Maar het resultaat mag er wezen.

Bruidskussentje_andrea_2

Helaas heb ik hier zelf alleen een gescande foto van dus de kwaliteit van de foto is niet zo goed.

Een jaar hierna trouwde de dochter van mijn middelste broer. Ook voor haar moest ik een bruidskussentje maken. De spullen had ik gelukkig al in huis, maar het ontwerp, daar heb ik erg mee zitten stoeien. Ze heeft een kleine cattery (mijn Bobby (eerste nestje) en Belle, Britse Korthaar (tweede nestje)) komen bij haar vandaan.

      

Bruidskussentje_wendy1_2 De katten zijn goed gelukt, alleen het bloementrosje ernaast met het hartje komt toch niet goed over. Heel bijzonder is de achterkant. Dat is namelijk stof van de bruidsjurk van haar moeder (mijn schoonzus) die toen door mijn moeder is gemaakt. Mijn moeder had de stof nog liggen.

Ook dit kussentje heb ik in stress gemaakt. Ik was met mijn opleiding bezig, druk op het werk en prive ging het ook allemaal niet zo lekker.   Maar het is mij toch maar mooi gelukt.

3 thoughts on “Bruidskussentjes van boutis

Geef een reactie

