19 juni 2007

Het is alweer twee jaar geleden of moet ik zeggen pas twee jaar geleden dat je niet meer bij ons bent.

Ik heb het over mijn oudste zus. Ze mocht helaas maar 54 jaar worden. ALS heeft er voor gezorgd dat ze de laatste jaren een lijdensweg heeft ondergaan. En nu is het twee jaar geleden, je kon niet meer. Het kaarsje was totaal opgebrand. Nooit geweten dat het zo’n impact op de familie zou hebben, terwijl we opgelucht waren dat je niet meer hoefde te lijden. Ik ben er kapot van geweest (en eigenlijk nog), kan het niet schrijven zonder het droog te houden. Ik kan wel meer dingen schrijven, maar dat is te privxc3xa9.

Onlangs las ik op een blog dit gedicht en vind dit zeer toepasselijk. Het spreekt voor zich.

BLOEM

Als een bloem zo is xe2x80x98t leven.
xe2x80x98t begin is teer en klein.
De een die bloeit uitbundig,
dxe2x80x99ander geurt heel fijn.
Sommige bloemen blijven lang,
weer anderen maar even.
Vraag niet bij welke bloem je hoort,
dit is xe2x80x98t geheim van xe2x80x98t leven

6 thoughts on “19 juni 2007

  1. Lieve Elly
    Ik zal aan je denken vandaag , want 54 is veels te jong om deze aarde te moeten verlaten.
    Het gedicht past hier heel mooi bij.
    Knuffel Joke en in geachte ben ik bij je.

  2. Elly, af en toe lees ik op je weblog en heel toevallig dus vandaag ook, daarom wil ik je heel veel sterkte wensen voor vandaag maar ook voor al die andere moeilijke dagen !
    groet, Janny

Geef een reactie

