Zondag 7 juni

Ik had gehoopt dat ik vandaag veel meer had kunnen doen dan ik wilde. Of ik wilde gewoon weer te veel.

2009_06_07_3279 Ik heb geprobeerd de katten van de katten bom op vlieseline (dubbelzijdig) te strijken, maar wat een hel. Mijn strijkbout zit vol troep en de katten zitten niet op de vlieseline. Twee katten kan ik al overnieuw knippen omdat ik het heb verprutst. Ik had ze eerst op papier uitgeknipt en daarna op stof, dat was al meer werk dan ik dacht.

2009_06_07_3280 Ik heb wel twee stitcherys getekend  met behulp van de lichtbak. En Bobby wilde ook helpen of wilde hij gewoon mijn pen pikken.

2009_06_07_3281 En hier is dan het resultaat van mijn eerste blok van de Quilters Blessing.

De katten laat ik maar weer even rusten tot het volgende weekend en ik mijn strijkbout weer schoon heb. Ik doe blijkbaar toch weer iets verkeerd, maar wat?

7 thoughts on “Zondag 7 juni

  1. Goeie tip van Yvonne om je door te verwijzen naar Mia, zo heb ik het ook gedaan en ‘niks aan het handje’. Succes met schoonmaken van je strijkbout!Je blokje is leuk geworden, Jellie heeft ze ook naar mij gestuurd, dus jij ook bedankt!

  2. Anders even naar de winkel gaan waar je de vlisofix gekocht hebt en het je daar laten uitleggen. Als je eenmaal weet hoe het moet is het heel eenvoudig.

  3. Op zich heb ik keurig uitleg gehad in de winkel, maar ik zal wel te moe en te gehaast zijn geweest. Volgend weekend een nieuwe kans. Dan ben ik ook gewoon drie dagen vrij en meer uitgerust.
    Bedankt voor de tips.

  4. Ik leg de twee lappen stof op elkaar en daar de vlisofix tussen, ik weet dat je dan veel verknipt maar dan kan er niets fout gaan.
    Ook heb ik teflan Non stick bak papier (voor in de oven) en dan leg ik een vel op mijn strijkplank en een op mijn werk, zodat het niet op mijn bout kan komen.
    Als dit toch gebeurt neem een kaars en maak daar je strijkbout mee schoon, elke keer smeer je hem in en dan met een oude doek schoonvegen, heb je al die dure sticks niet voor nodig.
    Ik zie dat poes je goed heeft geholpen. leuk hoor.
    Maar je kattenquiltje zal heel leuk worden.
    Groetjes Joke

Geef een reactie

