Voorbereiding en lintjesregen

Ik heb weer een blok van de kattenbom af. Moet hem nog strijken, vandaar nog geen foto. En ook deze is zonder applicatie. Ik hoop daar morgen aan te kunnen beginnen.

2009_05_29_2874 Ik ben gisteravond volop aan het stof snijden geweest. Althans, zover dat mogelijk was, want Bobby wilde toezicht houden of is het toch alleen aandacht. Kon ik maar de kattentaal. En oh wat ben ik blij met mijn vierkanten 9 inch liniaal, het blijkt maar weer: goed gereedschap is het halve werk.

Ik kan twee kattenblokken nu gaan naaien (met dit mooie weer heerlijk buiten). Ook heb ik voor de stitchery alvast gesneden en de bijbehorende vlieseline. Maar dat moet er natuurlijk nog opgestreken worden en dan kan ik de tekening door middel van de lichtbak er op overnemen. Moet vandaag wel even een bestelling voor de stof doen, anders red ik het nooit met de kattenbom.

2009_05_29_2876_bewerkt1 Woensdagavond had ik weer operette repetitie. We zijn nu in de fase dat we scenes op het podium gaan neerzetten, dus de regie. De muziekstukken zitten er nu wel goed in, niet dat ik ze al uit mijn hoofd ken, want dat is voor mij echt een crime.

In de pauze komt een van de leden naar onze tafel toe en begint een heel verhaal over de lintjesregen dat het nog mei is en ze nog mogen worden uitgedeeld. Er blijkt namelijk een lid te zijn die heel veel voor de vereniging doet en die had geklaagd dat ze geen eens een lintje had gehad.  Ineens stapt die persoon op mij af en doet deze lint/sherp bij mij om. Je snapt wel hilariteit alom, ik lag helemaal in een deuk. Maar dan ga je terug denken, o hemel wat heb ik nu weer gezegd.
De Kunstgreep van Oostzaan waar wij repeteren, dat is in het zelfde gebouw als het gemeentehuis en op een bepaalde dag is daar de uitreiking van de lintjes geweest. Dus ik heb er natuurlijk weer uitgeflapt: nou lekker dan, iedereen krijgt een lintje, maar ik heb er weer geen een gehad (lol). En dat koorlid ging er toen ook op in: ja, terwijl jij zoveel doet…. Maar ik was dat natuurlijk allang vergeten, maar zij niet, zij is dit met een groepje gaan bekokstoven. Ik kan jullie verzekeren, ze hebben mij zowel in Oostzaan, Zaandam, Purmerend als in Amsterdam horen lachen.

Mijn motto is niet voor niets: EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD

2 thoughts on “Voorbereiding en lintjesregen

Geef een reactie

