Drie jaar geleden

Drie jaar geleden kwamen jullie bij mij: Bobby en Trixy, broer en zus.Eerste_fotos_115 Wat een hectische tijd. Maandag, koopcontract tekenen, in nog minder dan een week appartement schilderen en behangen (althans de familie). Vrijdag met Myra al op het appartement slapen en zaterdag de officiele verhuizing zodat Myra in de slaapkamer met rust werd gelaten en zondag kwamen dus Bobby en Trixy. Myra moest er niets van weten, ze was veel te veel gestressd door de verhuizing. Bobby en Trixy waren constant met elkaar. Althans, eerst zag je Trixy en Bobby schuilde achter Trixy.

Eerste_fotos_122 Dertien weken oud. Bobby was heel slank, maar Trixy had een dikke buik. Op de rechterfoto is dat ook wel te zien. De dierenarts had tegen mij nichtje verteld: ze zal wel teveel eten.  De katten komen uit een nestje van mijn nichtje. Maar twee weken later op zondag, zat er ineens bloed bij het anusje van Trixy, dan weet je gelijk dat het foute boel is. Mijn eigen dierenarts gebeld: hij gaf aan dat het een buikvliesontsteking kon zijn, maar ook gewoon wormen, maar ik moest wel meteen komen. Bloedheet was het die dag. Ik had ze alle twee meegenomen in de kattenkooi. De dierenarts heeft Trixy nageken en hij zei meteen dat het foutenboel was. Wat het was wist hij niet, maar ik moest maandagmorgen terugkomen bij de andere arts. Om een lang verhaal kort te maken. Ze is geopereerd en er bleek een niertumor van tien cm te zitten die helemaal door de levensslagader zat en net in de darmen begon te ontwikkelen, het besluit was snel genomen om haar niet meer wakker te laten worden. En toen had ik mijn mooie witte Trixy niet meer. Ik heb haar maar twee gehad, maar wat een verdriet heb ik gehad. Ze mocht maar vijftien weken oud worden en als ik foto’s zie moet ik toch wel steeds denken hoe mooi ze wel niet had geworden.

Eerste_fotos_129_2

2 thoughts on “Drie jaar geleden

  1. Toen ik begon te lezen en de foto’s zag dacht ik O wat een schatjes en dat zo heerlijk bij elkaar liggen.
    Nu zit ik met tranen in mijn ogen wat triest.
    Ja we houden van onze poesen beesten,hoe jong of oud ze ook zijn.
    Knuffel en sterkte, en een kopje van Simba.

Geef een reactie

