De liniaal en andere zaken

Ik had vandaag hele andere plannen, totdat ik een mailtje van Sunny kreeg of ik meeging naar de Bijenkorf en ze gaf aan dat ik dan gelijk kon kijken voor mijn liniaal voor de kattenbom bij Birdblocks. Dus vandaag weer naar de stad geweest. Het was weer gezellig met Sunny en ook bij Merel werden we hartelijk welkom geheten (oh wat klinkt dat officieel). Nu niet naar de Haan en Wagenmakers geweest (tja mijn vakantiegeld is er nog niet, dus is het toch oppassen)

2009_05_23_2305_bewerkt1 Ik heb nu eindelijk mijn liniaal 9,5 x 9,5 inch, kan ik verder met de kattenbom. Ook gelijk vliesofix gehaald, kan ik uitproberen welke appllicatie techniek ik ga gebruiken voor de kattenbom. Ik had de mening van andere quilters op het prikbord gevraagd, maar ik vind dat er maar weinig reactie op is gekomen. Zullen de quilters onder ons toch weinig met applicatie doen? De reacties die wel binnen waren gekomen nemen ik natuurlijk ter harte.

Na afloop zijn we heerlijk naar v.d. Linde geweest om een ijsje te halen die we op de Dam hebben opgegeten.

Toen ik thuiskwam lagen er twee goed gevulde enveloppen in de brievenbus. De een was van Magdaleentje met mijn fusion lapjes (Robert Kaufman) van de stoffenclub en een patroontje van een stitchery, alvast voor de kerst. De kans is groot dat ik het anders weer vergeet of dat het uitverkocht is. De ander was van Happy Stitches met ook een patroontje van een stitchery (naaldenboekje, hoesje voor schaartje en speldenkussen).2009_05_23_2304_bewerkt1

Mijn  stoffenverzameling van de Fusion club begint aardig groter te worden en het leuke is dat je dan  een verzameling hebt met allemaal verschillende kleuren en niet zoals bij mij te verwachten is, alleen met blauw. Toevallig is deze zending voornamelijk wel blauw, dus ik ben helemaal blij.

Allemaal een fijn weekend verder.

One thought on “De liniaal en andere zaken

  1. Er zijn erg vxc3xa9xc3xa9l verschillende appli-technieken bruikbaar voor verschillende soorten applikatie. Iedereen heeft dan ook nog z’n favoriete methode….
    Op m’n blog heb ik ooit 1 manier beschreven :
    http://sommeke.web-log.nl/sommeke/2009/02/een-applicatie.html
    Vxc3xa9xc3xa9l werk vooraf maar met mooi resultaat (vind ik toch). Later ontdekte ik dat de dure Mylar vervangen kan worden door oude RX-platen.
    Applikeren met vliesofix en een festonsteek vind ik ook plezant en vraagt minder werk.
    Gewoon uitproberen wat jouw favo-techniek is!
    Succes!

Geef een reactie

