Balkon

Ik heb vandaag geen Koninginnedag gevierd. Ik houd niet van die drukte en het risico is mij altijd te groot dat ik een duw krijg waardoor ik er weer een ontsteking bij heb. En dan wat vandaag in Apeldoorn is gebeurd, in xc3xa9xc3xa9n woord verschrikkelijk.

Ik ben zelf vanochtend naar Ranzijn geweest om plantjes te kopen. Het was er heerlijk rustig. Ik woon nu drie jaar op dit appartement, maar ik had nog niet eerder plantjes gekocht. Ik heb mijn balkon en mijn planten verwaarloosd.2009_04_30_2097 Op mijn vorige woning had ik ook een balkon en het stond er altijd vol met planten. Ook veel vaste planten. Ik was een van de weinige bewoners die planten op het balkon had. Sommige hadden helemaal niets op het balkon, niet eens een stoel. Toen ik ging verhuizen stonden alle planten door elkaar op het balkon. Ik heb het later wel opgeruimd, maar door een paar heftige jaren ben ik weinig op het balkon geweest. Komt er ook nog bij dat ik een rood monster heb, als hij een vlieg ziet dan gaat hij als een speer er achteraan, en aangezien ik ook nog eens aan een drukke weg woon, doodeng.

Op mijn vorige woning vluchtte ik vaak naar het balkon, het was een kleine woning en dan had ik op het balkon de ruimte. Bovendien waren de kozijnen vrij hoog geplaatst waardoor je niet makkelijk naar buiten kon kijken.

2009_04_30_2104_2 En vanmiddag heb ik de plantjes in de bakken gedaan. Het doet meteen rijker en gezelliger aan. En daar achter zie je het bos. Als je stil bent komt er een ree aan, o nee, het was weer een hond die wordt uitgelaten, achter de bomen staan namelijk een aantal flatgebouwen. Ach je moet kunnen blijven dromen. Wat ik nu wel door de bomen meer hoor zijn de vogels, zeker als ik op 5.00 uur wakker lig, dat is dan echt genieten.

Geef een reactie

