Propeller

Op een regiodag hebben we geleerd een propeller te maken (althans, ik noem het een propeller, want ik weet eigenlijk niet hoe het heet).Kerstboompje Ik heb een paar blogs geleden al de andere foto geplaatst, dus ik doe nu maar mijn kerstboompje ook al is het geen kerst.

Op verzoek hier de beschrijving:

Je maakt een malletje: een driehoek van drie gelijke zijden, iedere kant is 14 cm. Knip dit uit twee verschillende lapjes met voldoende contrast (een halve cm naadtoeslag).
Leg beide lapjes (driehoeken) met de goede op elkaar en naai bijna rond dicht. Houd een klein stukje open om te keren. Keer het en naai het stukje keernaad dicht.

Vouw de drie hoekpunten naar elkaar toe en zet met een klein steekje vast. Propeller_stap_1 Propeller_stap_2 Zie de tweede foto.

Draai het werkje om (zie derde foto) en zoek d.m.v. dubbelvouwen het midden van een van de zijkanten en vouw deze naar het middelpunt. Met een steekje vastzetten. Herhaal dit voor de resterende twee zijkanten. Versier het middelpunt met kraaltjes, knoopje etc. Met dank aan Quilterspalet die dit aan ons presenteerde op de regiodag. De werkjes op de twee laatste foto’s zijn ook niet van mij, heb ik alleen maar gefotografeerd op de regiodag. Als je op de foto’s klikt wordt deze groter, waardoor de techniek beter is te zien.

One thought on “Propeller

Geef een reactie

