Het quiltvirus

Regiowerkje Eind 2005 ben ik in aanraking gekomen met het quilten. De buurvrouw van mijn ouders opende in de hobbyzaak van haar dochters een quilthoek. Bij de opendag keek ik mijn ogen uit, maar ja ik had nog geen cursus gehad, geen boeken etc. en waar begin je dan?  Met de kerst kreeg ik van mijn ouders het boek van Karin Pieterse Handboek Patchwork en Quilts. Ik raakte steeds meer gexc3xafnteresseerd in de quilts en heb heb wat lapjes gekocht om een sampler te maken. (die is dus nog steeds niet af en het blijft bij drie blokken). Ik heb daarna best een vervelende tijd achter de rug: op mijn werk wat niet liep; was met een HBO opleiding bezig; mijn gezondheid die achteruitging en daardoor diverse dingen niet meer kon doen: mijn oudste zus die overleed, dus kortom een heftige tijd. Ik bleef wel met quilten doorgaan, maar nog niet constant. In maart vorig jaar ben ik naar de regiodag geweest van het quiltersgilde. Ik zag hele mooie dingen die zijn gemaakt en ik dacht: dat wil ik ook. De dag was wel leuk maar niet spectaculair. In november ben ik weer naar een regiodag geweest en dat was veel gezellig, ik werd er ook meer bij betrokken, waardoor je ook meteen enthousiaster wordt. Daar hebben we een propellor gemaakt en thuis heb ik verder van de lapjes dit (zie foto links) er van gemaakt.

Ik ben de boeken van Jennifer Chiaverini gaan lezen en dan wil je meteen met de quilts aan de gang. Ik heb alle boeken die in het Nederlands zijn uitgegeven. Inmiddels heb ik ook het prikbord ontdekt en ik durf te zeggen dat ik nu echt besmet ben met het quiltvirus. Eindelijk een virus dat leuk is. De laatste regiodag was ook zo gezellig, ’s middag was Henk van Kooten aanwezig met zijn quilts, daar word je alleen maar jaloers op: DAT WIL  IK OOK.

Mijn bibliotheek van quiltboeken is inmiddels aardig gegroeid.Quiltboeken Ook al maak je er niets uit, het zijn alle leuke boeken om in te bladeren en te kwijlen van de quilts (oh oh mijn boeken mogen niet nat worden).

Inmiddels ook diverse web-logs ontdekt van medequilters en wat is het toch leuk om al die verhalen te lezen en elkaar reacties te geven. In mijn omgeving is niemand bezig met quilten. Ik kan ook niet naar een bee toegaan daar ik fulltime werk en wat is het internet dan een uitkomst.

Inmiddels heb ik diverse keuzes moeten maken: stoppen met de musical en mijn auto verkocht (door gezondheidsklachten kan ik niet meer rijden). Ik heb meer rust in mijn hoofd en het belangrijkste is dat ik de ontspanning in mijn quilten vind, HEERLIJK!

Een virus dat van mij nooit meer hoeft over te gaan.

5 thoughts on “Het quiltvirus

  1. Lekker hxc3xa9 dat bladeren in de quiltboeken, ik moet het niet voor het slapen doen, want dan kan ik niet slapen. (schieten er teveel ideetjes door mijn hoofd).
    De propeller vind ik heel leuk, is hij moeilijk om te maken?
    groetjes Klaske

  2. Ik kom jou ook een bezoekje brengen Elly!Haha,als je eenmaal gebeten bent door de quiltbug dan raak je het niet meer kwijt hoor!
    Ik wens je veel plezier met quilten en wat heb je een leuke poezen…;-))

Geef een reactie

