Mijn katten

Ik ben gek op dieren en met name op mijn katten (ook van andere hoor). Ik zou ook heel graag een hond willen hebben, maar ja ik werk fulltime en dan kun je dat een hond niet aandoen. Maar mijn katten missen mij net zo als ik een hele dag gewerkt hebt, of ze doen alsof, draaien om mij heen en moeten volop aandacht hebben, maar volgens mij hebben ze dan de hele dag liggen slapen en dat zeggen ze er niet bij.

Hier zijn de foto’s en beschrijving van mijn katten, wel even op de foto’s klikken voor een groter beeld.

Myra Hier is Myra, mijn oudste kat, zij is van maart 1995. Zeer aanhankelijk, maar kan niet veel van andere katten hebben. En helaas bij stress en angst wil ze de urine laten lopen, gelukkig gebeurt dit tegenwoordig niet meer zoveel. En sinds ik op deze woning zit (3 jaar geleden hier op een grotere appartement komen wonen) heeft ze de neiging om ineens te gaan rennen. Op mijn vorige woning is zij een keer van het balkon (2 hoog) afgevallen en ik hoop dit nooooooit meer mee te maken.

Bobby Dit is Bobby, de man in huis. Hij is van februari 2006. Hij hoort mij te verdedigen, maar dus niet. Vorige keer stond de glazenwasser voor het raam, nee hoor mijnheer Bob peerde hem zo snel mogelijk onder het bed. Verder is het wel een grote knuffel. Op het balkon houd ik mijn hart vast, als hij een vlieg of een vogel ziet dan wil hij er achteraan en ziet verder geen gevaar. Bobby vindt het ook heel leuk om regelmatig over mijn toetsenbord te lopen waardoor er hele rare teksten op het scherm terecht komen.

Belle_op_sampler Dit is Belle (volledig Annabelle Anastasia) zij is een Britse Korthaar met een heel lief karakter en en heee dikke vacht. Zij is van september 2006. Zeer aanhankelijk en wilt het liefst als ik op de bank zit tegen mij aanliggen. Ze is een echte knuffel die gek is op aandacht. Ze zijn eigenlijk alle drie heel erg op mij gericht en moeten vrijwel niets van anderen weten, dat vind ik soms wel jammer, ze laten zich dan ook niet zien.
Als ik aan de tafel bezig ben, bijvoorbeeld aan het sandwichen, dan ligt er meestal wel een kat in de weg. Zal weer voor meerdere katteneigenaars herkenbaar zijn.

De top waar Belle op ligt had eigenlijk een sampler moeten worden. Gemaakt aan de hand van het boek van Karin Pieterse. Maar ik heb hier zoveel beginnersfouten in gemaakt en de belangrijkste fout om niet nauwkeurig om te gaan met de naadtoeslagen, dat ik besloten heb om het bij drie blokken te houden. Maar aangezien het mijn allereerste echte werk is (behalve nog een kerstquiltje tussendoor) koester ik het wel. Ik ben het nu aan het doorpitten, maar dat gaat ook niet zo snel, ik wil ook veel te veel. En dit quiltje zal mij er altijd aan herinneren dat ik nauwkeuriger moet werken.

4 thoughts on “Mijn katten

  1. hai Elly,

    Wat een leuke website ( weblog) is dit geworden zeg.
    Mag je trots op zijn.
    Ik ga er regelmatig op kijken en zoals je weet ben ik ook gek op katten en honden en ach bijna alle beesten he.

    Liefs Andrea

  2. wordt leuk hoor,je blog. Jij hebt tenmiste nog een kalender op je blog:), dat wil mij niet eens lukken. Ik wilde ook een teller op mijn blogje zetten maar het gaat boven mijn pet.En je hebt een gezellige poezen fam. om je heen, heel gezellig.
    veel plezier met bloggen, groetjes

  3. Leukhxc3xa9 die poezebeesten! Ze brengen echt gezelligheid met ze mee. Jammer dat je er geen sampler van maakt, want het ziet er goed uit.Groetjes Klaske

Geef een reactie

